Het Vergeten Kind kiest na bureau-oriëntatie voor Buutvrij

Het Vergeten Kind kiest na bureau-oriëntatie voor Buutvrij

09-12-2025 (13:38) - Bureaus

Na een bureau-oriëntatie is Buutvrij for Life de nieuwe creatieve partner van Het Vergeten Kind voor de gelijknamige actieweek. Zeven dagen lang jaagt de stichting de overheid en jeugdzorginstanties extra aan om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. De samenwerking duurt meerdere jaren.

"We zochten een partner die de urgentie van ons verhaal begrijpt én durft te vertalen naar krachtige impactvolle campagnes die raken en aanzetten tot actie. Buutvrij combineert strategische scherpte met creatieve lef. Dat is precies wat we nodig hebben", aldus Daphne Schreuder van Het Vergeten Kind.

Eerste campagne

Onnodige uithuisplaatsingen worden aangekaart in de eerste gezamenlijke campagne, die live gaat tijdens de Week van Het Vergeten Kind van 29 januari tot en met 4 februari 2026. De noodzaak van dit thema spreekt voor zich: er zijn op dit moment 43.000 kinderen uit huis geplaatst, terwijl gezinshulp dat vaak kan voorkomen.

Reuben Alexander van Buutvrij for Life: "Dit is waarom we doen wat we doen: creativiteit inzetten om écht verschil te maken. De verhalen van deze kinderen verdienen niet alleen aandacht, ze verdienen actie. We voelen ons vereerd dat we hieraan mogen bijdragen."


Media

Marketing

Economisch