
TeamNL, Volkswagen en Dentsu Creative blazen samenwerking nieuw leven in
Niet iedere Volkswagenrijder is een topsporter, maar wel iedere topsporter is een Volkswagenrijder. Deze tegenstelling vormt de basis van de nieuwe campagne 'Hey, is dat niet' van TeamNL, Volkswagen en Dentsu Creative Amsterdam, die hun eerder succesvolle samenwerking nieuw leven inblazen.
Dankzij de samenwerking met Volkswagen rijden de topsporters van TeamNL allemaal in een bolide van het Duitse automerk. Wie daarom een Volkswagen op straat tegenkomt, zou zomaar eens een atleet kunnen spotten. Of een doodnormale man die de auto juist aflevert bij een topsporter, blijkt uit de campagnefilm (tekst gaat verder onder video):
Concept met een knipoog
Gijs Sluijters, Creative Director Dentsu Creative Amsterdam, over het nieuwsgierige campagneconcept: "Volkswagen is bij uitstek een merk met een eigen toon. En in die wereld breng je een sponsoring partnership op zijn Volkswagens: met een flinke knipoog. Waarbij het merk er niet voor terugdeinst om zichzelf vooral niet te serieus te nemen, dit keer in de persoon van een ambitieuze verkoper."
Olympische Winterspelen
De campagne, deels gemaakt met AI, is nu live en zal deze maand ook te zien rond het Olympisch Kwalificatie Toernooi (26 t/m 30 december 2025) in Thialf, en keert in februari terug tijdens de Olympische Winterspelen. Het partnership loopt tot 2033, waarbij de campagne in verschillende vormen blijft terugkeren in de komende jaren.
Campagne met Epke Zonderland
Volkswagen was tussen 1994 en 2016 al de trotse partner van TeamNL. Dat geldt overigens ook voor de samenwerking met het bureau, waarmee door de jaren heen al de nodige succesvolle campagnes zijn ontwikkeld. Zo lanceerde Dentsu Creative Amsterdam in 2012 (toen nog Achtung!) de campagne 'Volkswagen - Supporter van Sporters', met Epke Zonderland vlak na zijn gouden medaille in Londen.
Bekijk de nostaligsche campage hier: