Services on demand platform GetEase haalt 700K pre-seed funding op

17-05-2022 (15:05) - Economisch

Of het nu gaat om kleding, de nieuwste telefoon of boodschappen, bijna alles is tegenwoordig online te bestellen en staat binnen enkele dagen, uren of zelfs minuten bij je voor de deur. Deze on-demand revolutie heeft nu ook de lifestyle dienstensector bereikt met GetEase, het nieuwe platform dat is opgericht door twee ex-Googlers (Ilona van Wegen en Maurits de Cler). De Amsterdamse startup heeft een pre-seed financieringsronde van 700K opgehaald.
 
Investeerders zijn Graduate Entrepreneur Fund, een fonds gesteund door Erasmus en Delft Alumni en APX, een early stage VC ondersteund door Axel Springer en Porsche. Andere financiers zijn ASIF Ventures, Apex Labs, en een aantal prominente Angel Investors. GetEase zal deze kapitaalinjectie gebruiken om verder te groeien in Amsterdam, en om later dit jaar te lanceren in Rotterdam. Het platform heeft al een verbazingwekkende tractie laten zien, met meer dan 100 dienstverleners die zich hebben aangemeld, en een stabiele, loyale klantenbasis in Amsterdam. Na validatie van de MVP, lanceert GetEase nu twee gebruiksvriendelijke en schaalbare apps om volledig tegemoet te komen aan de behoeften en eisen van zowel klanten als dienstverleners. De eerste stelt gebruikers in staat om snel en makkelijk hun favoriete diensten te boeken in het comfort van hun eigen huis, en de tweede biedt dienstverlenende freelancers een plug-and-play oplossing om hun bedrijf te laten groeien in deze digitale wereld.


'Services on demand' industry disrupten

Vergeet drukke salons en wachtrijen. Kappers, Manicures, Masseuses of Personal trainers kunnen nu met één klik bij je aan de deur komen. GetEase speelt in op de groeiende wereldwijde markt voor online services on demand, die veelal wordt gestimuleerd door het steeds drukkere leven van de moderne consument. Volgens 'Research and Markets' zal de industrie naar verwachting groeien met 4,75 miljard dollar naar 2026 wat zo’n 61% is.

Mede-oprichter Maurits de Cler licht toe: "hoewel we nog niet eens 6 maanden live zijn, hebben we al fantastische tractie gezien op onze marktplaats. Er is een duidelijke verschuiving in wat consumenten verwachten en vragen. In hun strijd om tijd is gemak niet langer een luxe, maar eerder een noodzaak. Uit onze gegevens blijkt bijvoorbeeld dat de moderne consument datum en tijd belangrijker vinden dan een specifieke dienstverlener. Dit kunnen we mogelijk maken door continu kwaliteit te bieden. Met een one-stop-shop aanpak is ons doel om voldoende diensten aan te bieden en om te groeien naar een maandelijkse relevantie voor de consument. Bijna 50% van onze terugkerende klanten boeken als ze terugkomen een andere dienst, wat ons laat zien dat klanten niet slechts één specifiek type service aan huis willen. Zodra ze zien en ervaren hoe handig diensten aan huis zijn, wordt dat de nieuwe norm. Co-founder Ilona van Wegen: "door echte partnerships op te zetten en meer waarde toe te voegen dan alleen nieuwe klanten, geloven we dat we duurzame partnerships kunnen opbouwen met onze dienstverleners voor de lange termijn."

 


Bureaus

Media

Marketing