Startup Fring verbindt creatief en digital freelance talent

30-11-2021 (15:52) - Economisch

Fring verbindt innovatieve bedrijven direct met creatief en digital freelance talent. Het Fring platform biedt organisaties toegang tot een groeiende real time bron van duizenden beschikbare freelancers, waaronder designers, developers, marketeers en mediatalent. Bedrijven hebben met Fring een extra magneet in handen voor de 'war on talent'.
 
Via het overzichtelijke planning dashboard worden de best beschikbare talenten supersnel en gemakkelijk geboekt. En dat zonder extra bemiddelingskosten. Freelancers onderhouden hun netwerk en delen hun beschikbaarheid via de gratis app, zodat zij snel hun beste volgende project gaan vinden.
 
Fring haalde onlangs 500.000 euro investering op om de markt van freelance talent open te breken. Met de investering helpt Fring nog meer bedrijven met het plannen van het perfecte team, en helpt het freelancers op een vernieuwende sociale manier aan de beste projecten.


De markt

De Fring founders, Edwin van de Bospoort en Stijn van Aert, zijn beiden ervaren in het werken voor en met toonaangevende agencies en corporate productteams. Zij hebben zelf ervaren dat freelance talent een belangrijke schakel is voor projectsucces. In de praktijk is het vinden en werven van de best beschikbare freelancers vaak slecht of niet georganiseerd. De bemiddelingssector maakt gebruik van het gebrek aan informatie tussen vraag en aanbod. Daarnaast is de 'war on talent' inmiddels ook voor flexibel personeel realiteit. Het gebrek aan juiste mensen is een hoofdbreker voor organisaties. Bedrijven vissen allemaal in dezelfde vijver en kunnen niet meer om freelance capaciteit heen. De totale groep aan freelance talent blijft flink groeien. Het CBS schat dat in 2030 1 op de 5 werkenden zelfstandig is.
 
Frequent werken met freelancers draait vooral om één eenvoudige vraag: wanneer is de juiste freelancer beschikbaar? Veel bedrijven bedenken hiervoor hun eigen oplossingen. Freelancers moeten daardoor op tientallen plekken hun beschikbaarheid en profiel bijhouden. Tel daarbij op dat freelance opdrachten verspreid liggen over meerdere platformen én dezelfde vacature vaak aangeboden wordt door meerdere bemiddelaars. Hier is duidelijk ruimte voor disruptie en een andere aanpak.
 

Investeerders

Fring richt zich op de sectoren creatief, digital, tech en media. Tot hun eerste klanten rekenen ze gerenommeerde internationaal opererende agencies, design houses, corporate product-teams en mediapartijen. Voor hun investeringsbehoefte klopte Fring aan bij succesvolle ondernemers die de branche en de problematiek rondom freelancers goed kennen. Onder meer Marc-Paul Brandt, (eFocus, Valtech, Shopworks) en Michiel van Hulst (Werkspot, Freshheads), investeren in de startup.

 


Bureaus

Media

Marketing