Snap voegt met Sony Music nieuwe AR-muzieklenzen toe

16-11-2021 (17:37) - Media

Snapchat helpt de manier te veranderen waarop generatie Z naar nieuwe muziek luistert en deze ontdekt. Snap stelt echte vrienden in staat om muziek en leuke video content te delen, en maken het nog makkelijker voor Snapchatters om zich uit te drukken met Sounds.

Andere muziekpartners van Snapchat zijn Universal Music Group, Warner Music Group, MERLIN-leden, Sony Music Publishing, Universal Music Publishing Group, Warner Chappell, Kobalt, BMG, NMPA-leden, DistroKid en duizenden individuele songwriters / muziekuitgevers.
 

Lens Carousel

Met meer dan 200 miljoen Snapchatters die zich elke dag bezighouden met augmented reality, weet Snapchat dat ze graag Lenzen gebruiken om zichzelf uit te drukken. Daarom breidt Snap de muziekervaring op Snapchat uit door geluiden toe te voegen aan de AR-lenzen die beschikbaar zijn in de Lens Carousel en door te experimenteren met nieuwe indelingen.

Binnenkort verschijnen er Sound Lenses met een vooraf geselecteerd nummer in de Lens, een Lens die foto's van iemand transformeert zodat het lijkt alsof ze een liedje zingen, en Cameo Sound Lenses die visuele effecten toepassen om jou en een vriend de sterren van je eigen geanimeerde muziekvideo te laten zijn. Om Lenses met Sounds te vinden, zoek je naar Lenses met een pictogram van een muzieknoot op het Lens-pictogram.
 

Sony en AR

Sony Music heeft de afgelopen jaren gebruik gemaakt van de krachtige AR-mogelijkheden van Snap om nieuwe muziek te delen met Snapchatters over de hele wereld, en die ervaringen hebben een ongelooflijk bereik gehad. Snap en Sony Music werkten bijvoorbeeld samen aan een AR Lens ter ondersteuning van de lancering van Kygo's onuitgebrachte versie van "Higher Love" samen met Whitney Houston. In drie dagen resulteerde deze gelimiteerde release Lens in meer dan 16 miljoen Snaps creaties, en het kreeg meer dan 55 miljoen views.

Andere gepartnerde Lenses met Sony Music-artiesten zijn Calvin Harris en Rag'n'Bone Man's "Giant", wat resulteerde in 90 miljoen creaties en 1 miljard views; en G-Eazy en Halsey's "Him and I", wat resulteerde in 61 miljoen creaties en 750 miljoen views.
 

Gezamenlijk bijna 1,2 miljars video's

Sinds de lancering van de Sounds-tool vorig jaar, hebben video's gemaakt met muziek van Sounds op Snapchat gezamenlijk geleid tot bijna 1,2 miljard gemaakte video's en bijna 77 miljard views. Muziekaanbeveling van vriend tot vriend is enorm waardevol en bijna 40% van alle video's die zijn gemaakt met muziek van Sounds zijn direct gedeeld met vrienden via chat.

Bureaus

Marketing

Economisch