G2K realiseert event identity voor Filmbal bij 10-jarig EYE

08-04-2022 (12:09) - Creatie

Na twee jaar afwezigheid vond op donderdag 7 april het jaarlijkse Filmbal van Eye Filmmuseum weer plaats. Professionals uit de filmindustrie vierden samen de magie van film én 10-jaar Eye aan het IJ. De speciaal hiervoor ontwikkelde identiteit is van de hand van G2K Creative Agency.
 
Design bureau G2K Creative Agency werd gevraagd een passende event identity te ontwikkelen die het iconische filmmuseum en het thema van de avond ‘The Future’ in een hedendaagse vorm verbeeldt. “De flexibele identiteit speelt met het thema ‘Future’ en is ontworpen als dynamisch systeem. Deze is eenvoudig toepasbaar binnen on- en offline media alsook ruimtelijke toepassingen. Hiermee haakt het slim in op de vraag en behoefte van Eye Filmmuseum om de branding van het filmbal consistent in al haar marketing en communicatiemiddelen door te voeren", zegt Gijs Lammers, Design Director G2K Creative Agency.
 

Filmbal van Nederland

Het Filmbal is terug van weggeweest. Na twee jaar noodgedwongen stilte pakt Eye Filmmuseum uit met een thematisch jubileumfeest. Voorgaande edities van het bal stonden in het teken van een kleur. Het 10-jarig jubileum van Eye aan het IJ vroeg om iets bijzonders. In prettig contrast met dit retrospectief is als thema ‘The Future’ gekozen, met als feestelijke dresscode ‘A touch of silver’. Het thema is door G2K Creative Agency vertaald in een visuele, herkenbare event identity.

 “We zijn ontzettend blij met G2K als creatief bureau. In korte tijd hebben ze een geheel eigen sfeer meegegeven aan het filmbal, die tot in de puntjes werd doorgevoerd, van signing en menukaarten tot aankleding van de ruimtes. Het is knap hoe ze de huisstijl van Eye eer aan hebben gedaan met een herkenbare maar prikkelende branding voor wat voor ons het feest van het jaar is", aldus Sarah Famke Oortgijsen, Hoofdredacteur Eye Filmmuseum 


10-jarig bestaan van Eye aan het IJ

Eye Filmmuseum is inmiddels 10 jaar gevestigd aan het IJ.  Het futuristische gebouw — ontworpen door het Oostenrijkse architectenbureau Delugan Meissl Associated Architects — doet denken aan een ruimteschip uit een sciencefictionfilm. Daarmee sluit het thema van dit jaar treffend aan bij de plek. G2K bracht het architectonische icoon samen met de event-identity. In lijn met de visuele stijl werden lichtbundels voor het museumgebouw van Eye geplaatst, resulterend in een bijzonder futuristisch beeldeffect. 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.