Kumpany achter merkactivatie Nespresso bij Lowlands

23-08-2022 (16:11) - Creatie

Afgelopen weekend bezochten meer dan 60.000 bezoekers het festival Lowlands en Nespresso was er drie volle dagen bij. Voor het tweede jaar was ‘La Terraza’ een van de area’s van het festivalterrein; groene hoogvlakte waar bezoekers even konden opladen.
 
Overdag zag La Terraza er bijna oase-achtig uit en ’s avonds was de area sprookjesachtig verlicht. Nieuw dit jaar was de ‘Infinity Jungle’, een ruimte op La Terraza waarbij de bezoeker de Braziliaanse jungle kon beleven. Koptelefoons die 8D sound mogelijk maakte lieten de dieren en vogels tot leven komen. De voice-over begeleidt de bezoeker, samen met het lichtplan zorgt dit voor een energizing experience.
 
Erik van Houten, Marketing and Communications Director Nespresso Netherlands: “In 2019 stond Nespresso voor het eerst op Lowlands. In eerste instantie is de link tussen koffie en een festival misschien niet meteen duidelijk, maar al snel merkte we dat we op Lowlands een unieke klik met onze doelgroep konden maken. Het doel was om mensen op een nieuwe manier te inspireren met de diversiteit aan koffierecepten, te verrassen met de duurzame stappen die Nespresso zet en ze ook een unieke ervaring mee te geven. En dat terwijl ze even bijkomen van de festivaldrukte in een sfeervolle en ontspannen omgeving. Met onder andere het vernieuwde concept op La Terraza, de ‘Inifinity Jungle’, is dit zeker gelukt.”
 
De activatie werd volledig geproduceerd door merkactivatiebureau Kumpany, dat verantwoordelijk was voor het concept, de strategie, creatie en de productie.