Bijna een derde van de Nederlanders shopt bewust minder door inflatie

01-09-2022 (09:48) - Economisch

Het personeelstekort sijpelt door in elke sector; de retailsector is hierin geen uitzondering. Daarnaast zorgt ook de huidige inflatie voor veranderingen in ons koopgedrag waardoor zowel consumenten als retailers de effecten merken. Ondertussen blijkt winkelend Nederland voor beide situaties begrip te hebben.
 
Zo heeft drie op de vijf Nederlanders (61%) er begrip voor wanneer een bestelling later wordt bezorgd en worden zij creatief om bewuster met hun geld om te gaan. Dit blijkt uit de onderzoeksresultaten van de Happy Index* van Manhattan Associates.
 

Stijgende prijzen zorgen voor koopjesjacht

Nederland lijdt onder de inflatie en consumenten houden de vinger op de knip. Bijna een derde van de Nederlanders (30%) shopt bewust minder door de inflatie. Daarnaast kijkt 41 procent vaker naar aanbiedingen en nog iets meer (42%) speurt bij een online aankoop altijd naar een kortingscode. Het vergelijken van meerdere websites om zeker te zijn van de goedkoopste deal is ook een goede manier om op de kleintjes te letten, bijna twee derde (64%) doet dit.

Bureaus

Media

Marketing