Goldfish investeert in AI SaaS start-up Churned

07-09-2022 (13:24) - Economisch

De Amsterdamse start-up Churned heeft groeikapitaal aangetrokken om hun data gedreven retentie management platform (SaaS) door te ontwikkelen en (internationale) groei te bewerkstelligen. Het is de eerste investering van investeringsmaatschappij Goldfish.
 
In 2019 besloten Francisco Blasques, professor in Data Science, en zijn voormalige student Michiel Doornenbal samen met Maarten Doornenbal het bedrijf te starten. De bedrijfsnaam Churned staat voor ‘opgezegd'.
 
Naast bekende abonnementsmodellen zoals kranten, energieleveranciers, softwareleveranciers en diensten als Netflix en Spotify, zijn er steeds meer industrieën die hun inkomstenmodel baseren op abonnementen. Autofabrikanten, koffieleveranciers en zelfs cosmeticaproducten maken gebruik van dit verdienmodel.
 
Maar waar abonnementen worden aangegaan, worden ze ook opgezegd. Door de toename in abonnementsmodellen is het belang van behoud van klanten, ook wel retentie genoemd, enorm toegenomen. Veel abonnementen zijn maandelijks of zelfs per direct op te zeggen.
 
Churned is een AI SaaS gespecialiseerd bedrijf dat opzeggingen van klanten kan verklaren, voorspellen en voorkomen. Dit doen zij voor bedrijven met een abonnementsmodel (zowel B2B als B2C), maar ook voor bedrijven in de e-commerce.
 

Bureaus

Media

Marketing