Opnieuw een sterk kwartaal voor HelloFresh

02-11-2021 (12:07) - Economisch

HelloFresh publiceerde zijn financiële resultaten voor het derde kwartaal van 2021 en laat daarmee opnieuw een sterke groei zien. In lijn met de verwachte terugkeer naar een normaler zomerseizoen steeg de omzet van de groep bij constante wisselkoersen met 45% jaar op jaar. Die sterke omzetgroei was voornamelijk te danken aan de aanzienlijke toename van het aantal actieve klanten (38,8%) en de stijging van de gemiddelde waarde per order.
 
De contributiemarge van de HelloFresh Group bedroeg 22,5% in het derde kwartaal van 2021, voornamelijk door de uitbreiding van de productiecapaciteit, de terugkeer naar een normaler zomerseizoen en in mindere mate ook door een zekere vorm van inflatie in bepaalde kostencategorieën. De aangepaste EBITDA-marge voor het derde kwartaal bedraagt 5,6%.
 

Uitbreiding van de totale bereikbare markt

HelloFresh blijft investeren in de uitbreiding van zowel zijn totale bereikbare markt als zijn penetratie in bestaande markten. Noemenswaardige initiatieven op dat vlak waren onder meer de lancering van HelloFresh in Italië en de geslaagde overname van YouFoodz, de grootste producent van kant-en-klaarmaaltijden in Australië. Verder heeft de onderneming onlangs aangekondigd dat ze via een kapitaalverhoging in contanten een aandeel van zo'n 10% heeft genomen in Chefmarket, de toonaangevende Russische leverancier van maaltijdboxen. De investering is een strategische stap waarmee HelloFresh toegang wil krijgen tot een opkomende markt met een aanzienlijk groeipotentieel.

Bureaus

Media

Marketing