Gezamenlijke en branchebrede tijdschriften campagne van start

12-09-2022 (17:30) - Media

Maandag 12 september is een gezamenlijke en branchebrede tijdschriften campagne gestart voor tabaks- en gemakswinkels en boekhandels. Deze winkels zijn in de Covid periode hard getroffen door de harde lockdowns en nog steeds zijn er consumenten die de weg niet terug hebben weten te vinden naar deze winkels voor het kopen van tijdschriften. Bovendien zorgen de verontrustende (economische) ontwikkelingen in de wereld voor een dalend consumentenvertrouwen.
 

krachten gebundeld

Door deze ontwikkelingen ontstond de noodzaak om op een ongebruikelijke korte termijn samen met alle marktpartijen, een promotie campagne op te starten gericht op het brede tijdschriftenassortiment bij de deelnemende winkels. Distributeur Betapress, onderdeel van Audax, heeft het initiatief genomen om samen met de andere distributeur Aldipress, Magazine Media Associatie (MMA), AKO, Blz, Bruna, CIGO, De Giftclub, Libris, Primera, ReadShop én alle Nederlandse en internationale uitgevers een unieke tijdschriftencampagne op te zetten. Alle krachten van de deelnemende partijen worden daarbij gebundeld.
 
De kracht van de deelnemende winkels is dat er een zeer rijk en divers aanbod van tijdschriften beschikbaar is, gericht op de uiteenlopende leesbehoeftes van de consument. Daarnaast is het zeer belangrijk om een pluriform aanbod tijdschriften te hebben én te behouden voor nieuwsgaring, inspiratie, educatie en ontspanning.
 
De pay-off van de campagne is: “Hoe specifiek je interesse ook is, wij hebben er een tijdschrift over”. De consument wordt gestimuleerd om naar de deelnemende winkels te gaan en deel te nemen aan de winactie “Koop een tijdschrift en maak kans op een jaar lang een gratis tijdschrift naar keuze of € 50,00 tijdschrift tegoed bij je lievelingswinkel”. De campagne wordt door alle partijen ondersteund met onder andere advertenties in tijdschriften, radio commercials, promotiematerialen in de winkels en zal ook volop zichtbaar zijn op de social media kanalen van de betrokken partijen. 

Bureaus

Marketing

Economisch