Qmusic vestigt opnieuw records

23-11-2021 (10:02) - Media

Met een marktaandeel van 12% in de brede doelgroep 10+ en een torenhoog marktaandeel van 21,4% in de doelgroep 20-49 jaar, rijgt Qmusic opnieuw records aaneen. Dit tonen de nieuwste luistercijfers, die bekend zijn gemaakt door NLO GfK.
 
Programmadirecteur Dave Minneboo: "Het was deze eeuw tot een jaar geleden nog geen enkele radiozender gelukt om in de doelgroep 20-49 jaar boven de 20% uit te komen en wij flikken het deze maand voor de vijfde keer. We noteren nu 41 maanden op een rij groei ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor."
 
De triomftocht die Qmusic inmiddels al geruime tijd aan het voeren is blijft maar doorzetten. Nadat de radiozender vorige meting de grootste van het land werd in de brede doelgroep 10+, verbreekt het deze meting opnieuw records. De stijging ten opzichte van vorig jaar bedraagt 11% in 20-49 (van 19,3% naar 21,4%) en 2% (van 11,8 naar 12,0%) in 10+. De middagshow met Domien Verschuuren noteert deze meting een stijging van maar liefst 21% ten opzichte van vorig jaar in 20-49 jaar. Ook op het niveau van weekbereik steekt Qmusic met kop en schouders boven de rest uit: de zender bereikt ruim 2,9 miljoen luisteraars per week.

Bureaus

Marketing

Economisch