TikTok ‘Official Entertainment Partner' van Eurovisie Songfestival 2022

14-04-2022 (10:13) - Media

De organisatie van het 66e Eurovisie Songfestival heeft bekendgemaakt dat TikTok verkozen is tot officiële entertainmentpartner. Het evenement vindt in mei plaats in de Italiaanse stad Turijn en heeft als thema ‘The Sound of Beauty’. Voor het eerst zal de wereldwijde TikTok-community van 1 miljard gebruikers een centrale plek krijgen tijdens het evenement.
 
Als entertainmentpartner viert TikTok de muziek, de artiesten, de landen, de geschiedenis en het evenement zelf. De TikTok-community en haar creators worden met speciaal gecreëerde programma's, playlists en content van achter de schermen meegenomen naar het hart van het songfestival en ontdekken zo waarom dit het meest bekeken en gevierde muziekevenement ter wereld is.
 
Dat de liefde voor het songfestival ook op TikTok blijft groeien, is te zien in het aantal views: video’s met de hashtag #Eurovision hebben maar liefst 3,7 miljard views en vorig jaar alleen al keken 1,4 miljard gebruikers naar video’s met de hashtag #Eurovision2021. De TikTok-community zocht het platform vorig jaar al op om hun enthousiasme over de acts en waardering voor de muziek te delen en de inzendingen van hun land te steunen. Deelnemers aan het Eurovisie Songfestival gebruikten TikTok om fans te bereiken en te laten zien hoe het is om deel te nemen, tot aan het hart van show.
 
Dankzij dit partnership kunnen fans de artiesten en hun ervaringen van nóg dichterbij meemaken. Door het zien van de repetities tot aan de finale wordt het songfestival voor fans nog meer bijzonder Met minder dan een maand te gaan tot de finale, heeft de European Broadcasting Union, sinds 1956 de organisator van de wedstrijd, bevestigd dat TikTok de halve finales en de finale zal livestreamen via het Eurovisie Songfestival account. Dit content format is speciaal ontwikkeld voor TikTok.
 
De TikTok-community zal ook een exclusief voorproefje backstage krijgen van de eerste repetities alle deelnemende artiesten, exclusief te zien op TikTok. TikTok-teams in heel Europa zullen ook samenwerken met de inzendingen van hun eigen land en er zal in de app een content hub worden opgezet. Hiermee wordt in de aanloop naar de live shows op 10, 12 en 14 mei alle content omtrent het songfestival verzameld en gepromoot. Zangeres S10 zal namens Nederland deelnemen aan het songfestival en dus ook terug te zien zijn in de content hub. Op de TikTok Sound Pages zullen playlists met muziek van de deelnemers beschikbaar zijn, zodat TikTok-gebruikers hun eigen video’s kunnen creëren en delen. Hiermee wordt de muziek van het songfestival tot leven gebracht op een manier die alleen de TikTok-community op deze manier kan.
 
Terwijl het evenement Turijn langzaam overneemt, zal er elke dag exclusieve content verschijnen op het Eurovisie Songfestival TikTok-account, waaronder een dagelijkse highlight-video en materiaal van achter de schermen. De speciale programma’s voor TikTok-fans per land zullen in de komende weken bekendgemaakt worden.
 
Rich Waterworth, General Manager UK & EU, TikTok: "TikTok is de thuisbasis van entertainment en creativiteit en ik weet dat onze creators en gebruikers in heel Europa en daarbuiten deze viering van muziek en cultuur zullen toejuichen. We brengen fans exclusieve content, nemen ze mee achter de schermen en plaatsen ze in het hart van de show zelf. We kunnen niet wachten om te zien hoe onze community zich dit jaar door Eurovisie zal laten inspireren!" 
 
Martin Österdahl, Executive Supervisor van het Eurovisie Songfestival voor de EBU: "De community van TikTok heeft het Eurovisie Songfestival vorig jaar echt omarmd en nu kijken we ernaar uit om hen ongekende toegang te geven tot 's werelds grootste live muziekevenement en een hele nieuwe generatie fans te inspireren." 
 
Met de hashtag #Eurovision2022 kunnen fans van TikTok en het Eurovisie Songfestival wereldwijd hun creativiteit laten zien en 's werelds grootste songfestival vieren. 

 


Bureaus

Marketing

Economisch