Team AKQA Amsterdam wint JongeHonden pitch
08-07-2021 (16:24) - Awards
Copywriter Felipe Duarte en Senior Art Director Rick Garcia van AKQA Amsterdam hebben de derde pitch van JongeHonden gewonnen, voor het Concertgebouw: ze bedachten het allereerste 'TikTok in Concert'. Samen met 20 anderen zullen zij volgend jaar Nederland vertegenwoordigen tijdens Cannes Lions.
De briefing van het Concertgebouw in Amsterdam aan de JongeHonden (YoungDogs) was om binnen twee weken hun meest innovatieve ideeën te laten zien en antwoord te geven op de vraag: 'Hoe kunnen we een jonger publiek aantrekken en de drempel voor een bezoek aan klassieke muziek en het Concertgebouw verlagen?'
Rick Garcia, Senior Art Director bij AKQA Amsterdam: "Zelfs als je niet veel weet van klassieke muziek, valt er moeilijk iets te ontkennen: alles wordt epischer met een orkest erachter. Dus besloten we dat te bewijzen door de beste TikTok-video's te soundtracken, inclusief een 'In Concert'- ervaring". Felipe Duarte, Copywriter bij AKQA Amsterdam: "Het is een live-ervaring waar het orkest de soundtrack van TikTok video’s maakt, waarbij wordt samengewerkt met influencers. Mensen hebben ook de mogelijkheid om hun eigen video's in te sturen voor een door het orkest op maat gemaakte track."
Cannes
Afgelopen vrijdag werden de winnaars van de pitch bekend gemaakt. Zij krijgen de mogelijkheid om volgend jaar aanwezig te zijn in Cannes op het 'International Festival of Creativity' en mee te doen aan de 24uurs pitch, waarin de 24 beste creatieven van het land strijden om een creatieve opdracht in 24 uur op te lossen.