Nieuwe creatieve en praktische gids: Share the Vibe van Eindhoven

Nieuwe creatieve en praktische gids: Share the Vibe van Eindhoven

26-03-2025 (14:00) - Publicaties

De nieuwe gids over Eindhoven biedt een diepgaand inzicht in de dagelijkse praktijk van de citymarketingorganisatie Eindhoven365, waarbij de gekozen strategie en creatieve uitvoering centraal staan. Share the Vibe van Eindhoven door Peter Kentie is een project dat is opgebouwd rondom duidelijke doelstellingen en kenmerkt zich door een zowel onderscheidende als aantrekkelijke aanpak: co-creatie en open source.

Hoe veranderde een industriestad in een bruisende, innovatieve stad die wereldwijd de aandacht trekt? Share the Vibe neemt je mee in het verhaal van Eindhovens veranderingen. Door onconventioneel denken en intensieve samenwerking creëerde Eindhoven een sterk merk en duidelijke positionering. In dit rijk geïllustreerde boek lees je alles over de strategische keuzes die Eindhoven maakte, en ontdek je hoe de 'vibes' tot leven kwamen.

'Dat in Nederland marketing en merkmanagement ook worden toegepast op steden, regio’s en het land als geheel, mag inmiddels niemand nog verbazen. Een voorvechter hiervan is Peter Kentie. Mede dankzij zijn werk heeft Eindhoven een voorbeeldfunctie. Met een duidelijke strategie, die erop gericht is om de stad bij een internationaal publiek te verbinden met technologie, design en kennis, heeft Eindhoven zich in Europa en daarbuiten op de kaart gezet. Dit boek is daarom een warme aanrader,' aldus Robert Govers, auteur van Imaginative Communities: Admired cities, regions and countries.

Auteur Peter Kentie is voormalig directeur van de citymarketingorganisatie Eindhoven365, die verantwoordelijk is voor de merkstrategie en marketingactivatie van Eindhoven. Als brand manager heeft hij gewerkt voor merken zoals ilse.nl, PSV en Philips.com. Hij is opgeleid als vormgever en marketeer, met een passie voor design, technologie en Eindhoven.

Je kan het boek hier kopen.