Vebego lanceert nieuwe identiteit met één logo

22-09-2022 (12:17) - Creatie

Familiebedrijf Vebego lanceert een vernieuwde identiteit, in samenwerking met Zandbeek. De nieuwe stijl en merkarchitectuur zijn onderdeel van de ambitie om de ruim 130 bedrijven van de groep gezamenlijk herkenbaar te maken als één merk en zo meer maatschappelijke impact te realiseren.

Onder de noemer ‘One Vebego’ transformeert het bedrijf nu van 130+ naar 11 bedrijven en 1 merk. Er gaat nog maar één logo gebruikt worden. Dat is onderdeel van de herstructurering naar een nieuwe merkarchitectuur: een single brand strategy. Fleur van Zandbeek, CEO: “Ons doel is om ervoor te zorgen dat deze bedrijven voelen als één hechte Vebego-familie, zonder verlies van autonomie en eigenheid. Hiervoor ontwikkelden we een inclusieve visuele identiteit, waarbij verbinding en draagvlak vooropstaan.”

De samenwerking tussen Zandbeek en Vebego dateert al vanaf 1995: familiebedrijf Vebego is de founding client van het Eindhovense bureau, dat ook een familiebedrijf is.

Logische vervolgstap

Het logo en de vernieuwde huisstijl stralen toegankelijkheid en menselijkheid uit, wat aansluit bij het Vebego van vandaag. In 2024 bestaat de organisatie uit 11 grote bedrijven met 1 merknaam in België, Duitsland, Zwitserland en Nederland, met tienduizenden medewerkers in schoonmaak, zorg, facilitair?management en groenvoorziening. VIM Group ondersteunt Vebego bij de implementatie van de internationale rebranding.

Ton Goedmakers, CEO Vebego: “We zijn erg trots op de nieuwe identiteit en stijl van Vebego. Die is eenvoudig, toegankelijk, menselijk en warm. Daarnaast versterkt de stap om naar één overkoepelend merk te gaan onze strategische keuze om te groeien en nog meer impact te maken. Het helpt ons bij het realiseren van een krachtige positionering richting de maatschappij, de arbeidsmarkt en opdrachtgevers."