Nieuwe studio 'met melk' biedt creativiteit in abonnementsvorm aan

Nieuwe studio 'met melk' biedt creativiteit in abonnementsvorm aan

22-10-2025 (15:12) - Bureaus

Creative Director CJ de Melker (ex-Vengean, Brndcrmbs) start met een nieuw creatief model genaamd 'met melk'. Deze creatieve studio werkt op basis van een abonnementsvorm waarmee merken voor één vast maandbedrag toegang krijgen tot Executive-level Creative Direction & Design. 

"Het traditionele bureaumodel kraakt onder groeidruk, randzaken en de invloed van AI", zegt De Melker. "Dat vraagt om een andere aanpak: kleiner, flexibeler en eerlijker. met melk. is mijn antwoord. Een lean & mean model met pure focus op creativiteit die merken beweegt, mensen raakt en blijft plakken."

Ervaringsdeskundige

De Melker weet waarover hij spreekt. Hij was medeoprichter van BRNDCRMBS (verkocht aan Label A/ACE) en VENGEAN, en werkte in zijn carrière voor merken als Hans Anders, Aethon, NIBC, Schouten & Nelissen, Center Parcs en local heroes zoals Woonstad Rotterdam en Bram Ladage. Nu kiest hij bewust voor een compactere structuur, waarin samenwerking weer voelt als samenspel.

"Ik heb geleerd dat te snel schalen creativiteit én ondernemerschap in de weg kan staan," vertelt hij. "Daarom begin ik bewust solo, met een netwerk van bevriende makers en ondernemers. Eerst de basis stevig neerzetten, dan pas uitbreiden." De naam met melk. verwijst niet alleen naar zijn achternaam, maar ook naar zijn manier van werken: nuchter, helder en to the point.

Win-win-winning

De Melker: "Ons vak is het leukste wat er is, en precies zo moet het ook voelen," zegt hij. "Daarom noem ik het geen Agency maar een Party: een feestje waar iedereen beter van wordt – de klant, de maker en het werk. Win win-winning!"


Media

Marketing

Economisch