Gorillas benoemt Luanne Calvert tot Chief Marketing Officer

18-01-2022 (11:28) - Mensen

Gorillas begint het nieuwe jaar met een nieuwe toevoeging aan het leiderschapsteam. Vanaf vandaag is Luanne Calvert, gevestigd in Berlijn, in dienst als Chief Marketing Officer (CMO). Met meer dan 20 jaar ervaring in marketing en reclame, in tech, retail en andere snelgroeiende sectoren, zal Calvert het wereldwijde marketing team van Gorillas leiden en het merk naar een hoger niveau tillen.
 
Sinds de oprichting van het bedrijf in 2020 is Gorillas in korte tijd uitgegroeid tot een uniek, wereldwijd bekend merk in de sector van flitsbezorging. Nu wil de organisatie haar marketingactiviteiten intensiveren en Gorillas verder vormgeven tot een internationaal erkend merk waarbij echt de uitzonderlijke klantervaring en het unieke verhaal van het bedrijf wordt verteld.
 

Luanne Calvert

Met Luanne Calvert heeft Gorillas een zeer ervaren professional met diepgaande kennis van de industrie aangetrokken om deze taak op zich te nemen. Zij heeft in leidinggevende functies toonaangevende merken, zoals Virgin en Google, helpen opbouwen. Luanne Calvert weet dan ook hoe merken op het snijvlak van technologie, innovatie en lifestyle onderscheidend kunnen zijn. Bovendien is de marketingexpert goed bekend met de retailsector en heeft ze wereldwijde functies bekleed bij bedrijven van Walmart tot LVMH's Fendi en Moleskine. Met het oprichten van haar eigen start-up, Mixed Marketing, met blue chip klanten als Netflix, eBay, Calvin Klein en Yahoo!, belichaamt Calvert ook de ondernemersgeest van Gorillas.
 
In haar nieuwe functie als CMO van Gorillas zal Calvert leiding geven aan het wereldwijde marketing team en onderdeel zijn van de raad van bestuur. Ze zal dus rechtstreeks rapporteren aan de oprichter en CEO Kagan Sümer.