Drie gevestigde marcom-namen versterken SIRE-bestuur

Drie gevestigde marcom-namen versterken SIRE-bestuur

27-01-2025 (11:04) - Mensen

SIRE verwelkomt drie gevestigde namen uit de marcom-industrie in haar bestuur: Yvonne Prins (entrepreneur/former CO-CEO UM NL), Eric Kip (Managing Director Wildstone Europe) en Johan van der Zanden (Directeur Marketing & Communicatie Albert Heijn). "Met hun jarenlange ervaring en know how versterken ze het SIRE bestuur om spraakmakende en effectieve campagnes te realiseren", aldus directeur Lucy van der Helm.

In het SIRE-bestuur zijn toonaangevende professionals uit alle disciplines van de Nederlandse communicatie- en mediabranche en opdrachtgevers vertegenwoordigd. Bestuursleden werken vier jaar belangeloos mee aan de ontwikkeling en uitvoering van campagnes over maatschappelijke misstanden die volgens SIRE en de Nederlandse samenleving aandacht verdienen.

Eerste reacties

Yvonne Prins over haar benoeming: "Met trots heb ik volmondig ‘JA’ gezegd op de kans om als bestuurslid bij SIRE aan de slag te gaan – een club die lef toont, verhalen vertelt die ertoe doen en mensen aan het denken zet – daar zet ik me met heel mijn hart en alle kennis die ik heb voor in."

"Ik geloof in de kracht van communicatie om niet alleen bewustwording te creëren, maar ook om mensen écht in beweging te brengen. Bij SIRE worden maatschappelijke thema's op een moedige en impactvolle manier belicht en ik zie er enorm naar uit om mijn ervaring in te zetten om samen met dit inspirerende team verhalen te vertellen die er écht toe doen", aldus Eric Kip.

"Al jarenlang bewonder ik de campagnes van SIRE die op een impactvolle en gedurfde wijze maatschappelijke thema’s aansnijden die meer aandacht verdienen", vertelt Johan van der Zanden. "Ik vind het heel fijn dat ik mijn kennis en ervaring voor SIRE kan inzetten en deel mag uitmaken van een divers en gezellig bestuur."