
Thijs de Boer verruilt TBWA na acht maanden voor Persuade
Topcreatief en creatief strateeg Thijs de Boer begint bij Persuade als Head of Creative Strategy. Een opvallende move, aangezien De Boer in maart nog vol overtuiging bij TBWA\NEBOKO tekende.
Thijs de Boer heeft een lange staat van dienst in de reclamewereld. Voor zijn tijd bij TBWA, richtte hij het creatieve bureau Bijvoorkeur op en was hij vijf jaar lang ECD bij Cheil. Waarom hij nu voor Persuade kiest? "Het echt uitdagende creatieve denken zit ergens tussen strategie en creatie. Persuade maakt juist daar het verschil. Met een scherp verhaal en relevant creatief werk", aldus De Boer.
Over zijn nieuwe rol zegt hij: "Als Head of Creative Strategy schuif ik nog net iets meer op richting strategie, maar ik zal zeker ook de nodige merkconcepten en campagnes ontwikkelen. Dat kan in een compact en slagvaardig bureau waar de rollen wat meer fluïde zijn. Gelukkig."
Vanuit Den Bosch en Amsterdam
De Boer zal zowel vanuit Den Bosch en Amsterdam werken, waar de twee kantoren van Persuade zijn gevestigd. Hij kijkt uit naar de vrij en ondernemende sfeer bij het bureau: "Ik hoop binnenkort te kunnen zeggen dat je voor het beste bureau van Amsterdam eigenlijk in Den Bosch moet zijn."
Volgens oprichter Michiel Rijshouwer haalt het bureau met Thijs naast creatief- strategische denkkracht een schrijver in huis: "Een schrijver waar AI nooit aan kan tippen, kom daar nog maar ’s om in de reclame."