Scoren met programmatic buying
27-10-2016 (13:14) - Powered by
Realtime data koppelen aan de inkoop van outdoorreclame, het is mogelijk met programmatic buying. Adverteerders kunnen door deze nieuwe technologie gerichter adverteren en inspelen op verschillende situaties. In maart 2015 was MediaScience het eerste mediabureau dat bij OOHA Media snelwegreclame programmatic inkocht gekoppeld aan realtime data. Een internationale primeur, die niet onopgemerkt bleef in de markt.
OOHA Media
Programmatic buying geeft adverteerders de mogelijkheid om een relevant publiek te bereiken door de online inkoop van reclameruimte bij specifieke situaties. Zo kunnen reclameboodschappen afgestemd worden op bijvoorbeeld de verkeersdrukte. OOHA Media is exploitant van snelwegreclame en bewijst met programmatic buying dat ze voorop loopt met de nieuwste technieken.
'Het doet ons goed dat programmatic buying nu ook wordt ingezet door collega exploitanten en dat steeds meer adverteerders hierdoor optimaal zichtbaar kunnen zijn. Online en offline worden letterlijk aan elkaar verbonden en dat biedt kansen', aldus Kim van den Broek, OOHA Media. Clear Channel en Beyond Outdoor zijn inmiddels ook gestart met deze nieuwe technologie bij snelwegreclame.
relevant
Sky Radio was in 2015 het eerste bedrijf dat bij OOHA Media reclame inkocht met behulp van externe data. De snelheid van de auto's die langs de mast reden, werd gemeten uit realtime data van Rijkswaterstaat. Advertenties werden hierop aangepast. Wanneer er file stond, was een andere reclameboodschap te zien op de mast van OOHA Media, dan wanneer het rustig was op de weg. Op die manier liet Sky Radio advertenties zien die op dat moment relevant waren voor de doelgroep.