
Albert Heijn maakt de AH App inclusiever voor zijn internationale klanten
Albert Heijn vertaalt zijn App naar het Duits, Frans, Turks en Pools. Hiermee wil de supermarktketen het doen van boodschappen makkelijker maken voor de grote doelgroep die niet in het Nederlands winkelt. De vertalingen zijn ontwikkeld met generatieve AI, die vorig jaar ook is gebruikt bij de lancering van de Engelstalige versie.
Fotocredit: Beeldbank Albert Heijn
Door de app in meerdere talen aan te bieden wordt de digitale ervaring voor iedereen persoonlijker en eenvoudiger. "Onze missie draait om ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’ Dat geldt natuurlijk ook voor hoe mensen digitaal bij ons winkelen," vertelt Sjoerd Holleman, directeur strategie, product & analytics bij Albert Heijn.
De App voor iedereen
De AH App wordt maandelijks door circa vijf miljoen mensen gebruikt en biedt recepten, aanbiedingen en productinformatie. Met behulp van AI wordt de app continu aangepast naar een gebruiksvriendelijke en persoonlijke ervaring. Zo wordt de App steeds van leesbaarheid tot structuur en bediening verbeterd.
De generatieve AI wordt niet alleen gebruikt voor de AH App, maar ook voor het personeel van de Albert Heijn. De werknemersapp is nu ook beschikbaar in 6 talen.