HubSpot's Breeze maakt het leven van commerciële teams makkelijker

HubSpot's Breeze maakt het leven van commerciële teams makkelijker

18-09-2024 (17:30) - Tech

Live vanuit Boston, vindt deze week HubSpot's INBOUND plaats (en Fonk is daar bij!). Op de vroege ochtend van dag één kondigt HubSpot AI-tools Breeze en Breeze Intelligence aan.

Breeze is een AI-tool die het klantenplatform aandrijft en het leven van commerciële teams makkelijker maakt. “Bij HubSpot werken we wereldwijd samen met snelgroeiende bedrijven. En dit soort bedrijven waarderen tools die eenvoudig, snel en geïntegreerd zijn”, zegt Andy Pitre, EVP Product bij HubSpot. “Zonder deze drie ingrediënten is groei moeilijker te realiseren. Daarom is alles wat we bouwen bij HubSpot eenvoudig, snel en geïntegreerd, inclusief onze nieuwe Breeze-mogelijkheden.”

AI-collega

Breeze omvat onder andere Hubspot's nieuwste 'AI-collega' Copilot. De door AI aangedreven chatbot werkt samen met marketing-, sales- en serviceteams en geeft tips over leads, klanten en interacties. Door gebruik te maken van bedrijfscontext in het Smart CRM kan Copilot uiteenlopende taken uitvoeren, van contentcreatie en analyse van bedrijfsgegevens tot het samenvatten van tickets. Copilot werkt binnen HubSpot-applicaties, browsers en op mobiel.

Breeze Agents

Ook presenteerde Hubspot verschillende AI-Agents, vooralsnog beschikbaar in beta. De Breeze Content Agent creëert hoogwaardige content, zoals landingspagina's en blogs, op basis van de tone of voice en Smart CRM-data van de klant. De Breeze Social Media Agent analyseert de sociale aanwezigheid van een merk en stelt berichten op, die de gebruiker alleen nog maar hoeft goed te keuren.

De Breeze Prospecting Agent helpt bij lead-onderzoek en verstuurt gepersonaliseerde berichten op basis van intentiesignalen. De Breeze Customer Agent biedt 24/7 geautomatiseerde reacties en verwijst complexe vragen door naar medewerkers.

Breeze Intelligence

Breeze Intelligence biedt commerciële teams een compleet en up-to-date klantbeeld, gebaseerd op meer dan 200 miljoen bedrijfs- en kopersprofielen. Dit helpt bij betere doelgroepsegmentatie, nauwkeurigere targeting en personalisatie, en het genereren van kwalitatieve leads voor een sterkere salespipeline.

Met Breeze Intelligence kunnen teams bedrijfs- en contactgegevens eenvoudig aanvullen met gestandaardiseerde data uit meer dan 40 categorieën. Daarnaast helpt het bij het identificeren van bedrijven met een hoge koopintentie en zorgt het voor kortere formulieren, zodat leads alleen nieuwe informatie hoeven in te vullen, wat de klantervaring verbetert.

En dat is nog niet alles: Hubspot introduceerde ook nieuwe functies voor contentcreatie, leadgeneratie en analytics.