Taxi-app DEXTR wil imago van dienstverlening verbeteren
De Nederlandse start-up DEXTR wil, samen met lokale beroepschauffeurs, de kwaliteit en het vertrouwen terugbrengen in het Nederlandse taxilandschap.
De taxi-app van DEXTR werd in 2022 bijna geruisloos gelanceerd, precies zoals het bedrijf de taximarkt wil veroveren. Inmiddels biedt DEXTR landelijke dekking en is het sinds deze week ook mogelijk om taxiritten van en naar het vliegveld te boeken.
Waardering terugwinnen
Onder meer door een invasie van buitenlandse taxi-initiatieven is de aandacht voor de kwaliteit van de dienstverlening en het vertrouwen daarin naar de achtergrond geschoven, vindt DEXTR. Zowel reizigers als beroepschauffeurs zijn daar de dupe van. Bovendien krijgen sommige taxiplatforms een voorkeursbehandeling van de rijksoverheid en gemeenten. Recent demonstreerden taxichauffeurs, gesteund door de vakbond FNV, in Den Haag al voor een eerlijke taximarkt.
Laurens van Remortele, CEO van DEXTR: “Met DEXTR als Nederlands initiatief, gebouwd in nauwe samenwerking met vervoerders, willen we de waardering voor de dienstverlening weer terugwinnen en willen we het Nederlandse taxilandschap klaarmaken voor de toekomst. Veel reizigers krijgen nu nog te maken met taxibedrijven die woekertarieven hanteren, chauffeurs die de weg niet blijken te kennen of onveilig rijden. Een taxirit wordt op deze manier een negatieve ervaring.”
“Het moet en kan beter,” vindt Van Remortele. “Daarom gaan wij met al onze lokale vervoerders een langlopend partnerschap aan. De chauffeur krijgt een eerlijke vergoeding en professionele assistentie. De reiziger krijgt een transparant tarief en betrouwbaar platform binnen een soms onoverzichtelijke taxiwereld, wordt door ons volledig ontzorgd en kan altijd rekenen op persoonlijk contact.”