
BBC-podcasts betreden Nederlandse reclamemarkt via Audiohuis
BBC Studios, producent en distributeur van de BBC, gaat samenwerken Audiohuis om haar podcasts te vertegenwoordigen op de reclamemarkt in Nederland.
Audiohuis is gespecialiseerd in de verkoop van advertenties voor een groot aantal onafhankelijke podcastmakers en -uitgevers, evenals in het produceren en distribueren van podcasts. Ook maakt Audiohuis branded podcasts voor merken die hun verhaal krachtig en impactvol willen vertellen via audio.
"Deze samenwerking stelt ons, maar ook onze partner Talpa Media, in staat om adverteerders te verbinden met een van de sterkste podcastportefeuilles ter wereld. We kijken ernaar uit om merken te helpen hun verhaal te vertellen in een hoogwaardige, vertrouwde en impactvolle audio-omgeving", aldus Edwin Koeners, Sales & Business Development Manager bij Audiohuis.
Podcasts populairder in Nederland
De BBC is een van de grootste producenten van audiocontent ter wereld, met een breed scala aan premium podcasts die populair zijn onder Nederlandse luisteraars. Vorig jaar richtte BBC Studios een speciale audiodivisie op, waarmee het bedrijf zijn commerciële mogelijkheden op de wereldwijde audiomarkt verder kan benutten.
Louise la Grange, SVP BBC Audio, Digital News and Streaming bij BBC Studios: "Gezien de enorme groei in populariteit van podcasts in Nederland in de afgelopen jaren, en het feit dat we inmiddels een groot en loyaal luisterpubliek hebben opgebouwd, zijn we enthousiast over de kans om nieuwe adverteerders kennis te laten maken met ons hoogwaardige audiocatalogus, waaronder World of Secrets, Football Daily en You’re Dead to Me."