Mediahuis Radio schakelt DRIIVN in voor digitale marketing

Mediahuis Radio schakelt DRIIVN in voor digitale marketing

04-03-2025 (15:43) - Audio

Mediahuis Radio gaat het komende jaar samenwerken met DRIIVN, onderdeel van de Eager-group, voor al haar digitale marketingactiviteiten. Het marketingbureau zal aan de slag gaan voor alle zenders van Mediahuis, met een sterke focus op het verhogen van de top-of-mind awareness en luistercijfers via een geïntegreerde full-funnel aanpak.

Foto: Kevin Canales

Met deze samenwerking zet Mediahuis Radio, het moederbedrijf achter de Nederlandse radiomerken Radio Veronica, 100% NL, SLAM! en Sublime, een belangrijke stap in de integratie van SEA, social advertising en displaymarketing. DRIIVN implementeert een data-gedreven en creatieve strategie, waarbij platforms als TikTok, Meta en YouTube worden gecombineerd met Google Search en Display.

Mike van Riggelen, mediamarketeer bij Mediahuis Radio, licht toe: 'Met een volle focus op een geïntegreerde aanpak, zetten we een volgende stap in de online aanwezigheid van onze merken. DRIIVN heeft zich bewezen als een expert op dit gebied.'

Nieuwe fase

Mediahuis Radio is onlangs verhuisd en heeft met de ontwikkeling van nieuwe studio’s en het aantrekken van nieuwe dj’s een nieuwe fase ingeluid. DRIIVN ondersteunt in het versterken van de merkidentiteit van de radiostations en zorgt ervoor dat alle digitale kanalen naadloos op elkaar aansluiten.

'Hoe je het ook went of keert, radio speelt nog steeds een grote rol in ons leven', aldus Wouter Aijtink, operationeel directeur bij DRIIVN. 'In de auto of op werk, de zenders van Mediahuis Radio hebben altijd populaire en onderscheidende programma’s gemaakt. Zo was de Top 1000 Allertijden vroeger verplichte kost bij ons thuis: aan ons nu de taak om met dit stukje muzikale geschiedenis een nieuwe doelgroep te bereiken.'