
MMA en Bakkie Media lanceren podcastserie met magazine en media smaakmakers
Tijdens het jaarlijkse Summer Event van de Magazine Media Associatie (MMA) op 23 juni is de podcastserie Bakkie Media met Smaakmakers feestelijk gelanceerd. De serie is een samenwerking tussen de MMA en de makers van de podcast Bakkie Media, waarin hosts Thijs van Dijk en Daniel Kok actuele trends en verhalen uit de media en marketing bespreken.
Foto: Podcast opname met Pieter Zwart en Freek Jansen van VI
In Bakkie Media met Smaakmakers gaan de mannen in gesprek met maar liefst zeven gezichten achter invloedrijke magazine mediamerken in Nederland. Hoofdredacteuren en beslissers van titels als Donald Duck (Ferdi Felderhof), De Groene Amsterdammer (Xandra Schutte), Voetbal International (Pieter Zwart en Freek Jansen), Cosmopolitan (Kelly Staa), FLOW en Psychologie Magazine (Irene Smit), VROUW (Marieke ’t Hart) en Bram de Leeuw, creative director van &C, delen hun visie op de kracht en relevantie van hun merk in een snel veranderend medialandschap.
“Met deze podcastreeks brengen we de rijkheid en relevantie van multi-mediale magazinemerken tot leven. Dit zijn verhalen die ertoe doen, verteld door de mensen die ze maken”, zegt Harriët Schrier, directeur MMA. Volgens Thijs van Dijk van Bakkie Media wilden ze echt de diepte in met deze podcast: "Wat drijft deze mensen, waar lopen ze tegenaan, en wat kunnen de luisteraars van hen leren?”
Alles komt langs
De gesprekken zijn openhartig, prikkelend en persoonlijk. “Het mooie en bijzondere aan deze podcastserie is dat elk gesprek een andere toon heeft, van filosofisch tot hilarisch. Maar altijd inspirerend en verrassend eerlijk", aldus Daniel Kok van Bakkie Media.
Van redactionele keuzes tot maatschappelijke impact, en van digitale strategieën tot rituelen op de redactie, alles komt langs. Uiteraard onder het genot van een stevig bakkie koffie. De eerste afleveringen zijn vanaf nu hier te beluisteren op alle bekende podcastplatformen.