Podcast van het Concertgebouw wint Grand Prix Contentmarketing
De Concertgeboywpodcast Matthäus-Passion: Een Lijdensweg met Groenteman en Oliemans, is bekroond met de Grand Prix Contentmarketing Award in de categorie Creatie Podcast. Muziekwetenschapper, Concertgebouw-medewerker en co-host van de podcast Thomas de Jonker, was aanwezig om de award in ontvangst te nemen.
De podcast werd verkozen uit een groot aantal inzendingen, waaronder die van De Nationale Politie en Dove. De jury lichtte hun keuze als volgt toe: "13 uur content in 69 afleveringen, variërend in lengte van 1 minuut tot bijna een uur. Dan heb je een onderscheidend format te pakken, vol met passie voor de Passie. En dat alles met een beperkt budget én met indrukwekkende luistercijfers tot gevolg. Deze lijdensweg bleek de moeite waard."
In de serie bespreken Groenteman, Oliemans en De Jonker Bach’s meesterwerk vanuit persoonlijke, muzikale en wetenschappelijke invalshoeken, wat de luisteraars zowel een toegankelijke als diepgaande introductie biedt tot de Matthäus-Passion.
Thomas de Jonker was enorm blij tijdens de uitreiking: "We hebben ontzettend veel reacties gekregen van luisteraars. Ook veel mensen die aangeven geen kenners te zijn van klassieke muziek, maar wel liefhebbers, vinden het fantastisch om zo diep in zo’n bijzonder muziekstuk te duiken. Dit kan alleen maar in een podcast."