Heineken gaat voor ‘verstandige drinkers’

30-12-2011 (08:38) - Campagnes

Er zijn geen grenzen, wanneer je je eigen grenzen kent. Deze boodschap van Heineken is aan de vooravond van Oud en Nieuw te zien in de Nederlandse huiskamers. In de internationale minifilm ‘Sunrise belongs to moderate drinkers’ -‘Zonsopgang is van verstandige drinkers’- is te zien hoe je optimaal van de nacht kan genieten door ook eens een alcoholvrij drankje te nemen. Het is cooler om ‘in control’ te zijn dan ‘stom’dronken.
 
De commercial is onderdeel van de wereldwijde Enjoy Heineken Responsibly campagne, waarin verantwoord alcoholgebruik onder consumenten wordt aangemoedigd. 
 
‘Heineken neemt al sinds jaar en dag een duidelijke positie in als het gaat om verantwoord alcoholgebruik, aldus Philip de Ridder, algemeen directeur Heineken Nederland. ‘Dat doen we onder meer met de Enjoy Heineken Responsibly uitingen, maar ook met dagbladadvertenties en diverse partnerships in Nederland en het buitenland. Deze commercial onderscheidt zich van de voorgaande campagnes, doordat we laten zien dat je door met mate te genieten van Heineken, de nacht optimaal kan benutten. En dat is juist nu rond de jaarwisseling heel relevant.’

In de 60 seconden durende film laat de hoofdrolspeler zien hoe hij de nacht ten volste benut. Onder andere door een biertje af te slaan en in plaats daarvan een flesje water te nemen. Hij eindigt zijn spectaculaire nacht door samen met de bekende DJ Audrey Napoleon te genieten van een prachtige zonsopgang. De commercial is op 30 en 31 december op televisie te zien. De langere en internationale versie is online te bekijken via Heineken’s YouTube en Facebook pagina


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.