
VanMoof landt haar ultieme fiets
VanMoof is terug met een nieuwe fiets en een nieuwe campagne. Het Amsterdamse merk introduceerde vorige week de S6 Series met de campagne ‘Ride like no other’. Om de eerste lancering onder vleugels van McLaren Applied kracht bij te zetten heeft VanMoof nu ook een brand film ‘like no other’ gemaakt:
een prachtig geschoten licht absurde campagne waarin een S6 afdaalt en landt in een vastgelopen stad. De film, geschoten in Tbilisi, Georgië, vangt het onbeschrijfelijke gevoel dat het rijden van een VanMoof je geeft - terwijl het merk letterlijk weer in de stad landt.
De film, geproduceerd door 100% (voorheen Halal) en geregisseerd door Folkert Verdoorn, toont een rider op een Electric Blue S6 die door de lucht zweeft, door de wolken boost, langs wolkenkrabbers afdaalt om vervolgens in stilte te landen in een stadsstraat. Verdoorn creëerde eerder award winning werk voor adidas, Daily Paper en PSG. De film - waarvoor meer dan 110 figuranten zijn gebruikt - zal te zien zijn op Instagram, FaceBook en YouTube, evenals CRM, VanMoof’s website en in partnerwinkels in Europa.
‘De uitdaging was om de S6 en de terugkeer van VanMoof aan te kondigen op een manier die recht doet aan de rijke creatieve geschiedenis van dit merk’, zegt Scott Kennedy, VanMoof’s CMO. ‘Hoe laat je zien dat deze fiets niet alleen uniek is, maar ook fun om te rijden - en hoe breng je tot leven dat wij op onze plek zijn in die mooie, soms moeilijke steden? Het idee om de fiets te laten vliegen en hem letterlijk te laten landen is prachtig tot leven gebracht door Folkert die een bruisend, vervreemdend maar ook rustig gevoel aan de stad en de film wist mee te geven.’
De S6 Series (beschikbaar voor testritten bij lokale partners vanaf juli) behoudt VanMoof’s iconische frame en verbeterd alle innovaties waar het merk bekend om staat. De Gen 6 Kick Lock reageert sneller, is steviger en nog bestendiger tegen water gemaakt. VanMoof’s veelgeprezen Anti-Theft System is ook sterk verbeterd, met veel nauwkeurigere locatietracking. De Boost Button, waarmee riders met een druk op de knop extra power krijgen, reageert sneller en soepeler. Laatstgenoemde wordt in de film verbeeld door het gevoel van vliegen en landen te benadrukken.
De film is onderdeel van de campagne die ook een launch event in Amsterdam, CRM, print en social media omvat.
Credits
Client: VanMoof Production: 100%
Chief Marketing Officer: Scott Kennedy Creative Director: Donnie de Meijer
Lead Creative team: Alex Rigby & James Holdsworth Client Producer: Anwen Sheppard
Creative Production Lead: Samara van der Valk & Alexandra van Nunen Director: Folkert Verdoorn
D.O.P: Boas van Milligen Bielke Executive Producer: Job Sanders Senior Producer: Nan Sandle
Production Manager: Pien van Litsenburg Post-Production Producer: Andrea Bodnár Online & VFX: The Compound
Grading: Joppo @ De Grot
Editor: Daniel Falkenhagen Corte-Real
Music & Sound Design: David Coehorst & Andrés Aracena Film scanning: Dirk De Jonghe
Service Production: Radioaktive x Shelter Georgia
Campaign roll-out: Delia Mennell, Bala Commerford, Lauren Jackson & Stephanie Sibbald