
Kaliber brengt de KLM-mentaliteit tot leven met ‘Always Aim Higher’
Kaliber heeft voor KLM Royal Dutch Airlines het nieuwe werkgeversmerk gelanceerd dat het 'blauwe hart' van talent aanspreekt. Onder de naam 'Always Aim Higher' richt KLM zich op nieuwsgierige professionals die altijd vooruit willen: mensen met dezelfde mentaliteit als de KLM'ers die al 105 jaar werken aan de toekomst van de luchtvaart.
De nieuwe Employee Value Proposition van KLM luidt: "Werken aan de toekomst van de luchtvaart: de vlucht die je écht niet wilt missen." Dit EVP sluit aan bij KLM's missie om 'schoner, stiller en zuiniger te vliegen' en benadrukt dat de toekomst van de luchtvaart veel breder is dan alleen duurzamer vliegen.
Creative Director Hugo van de Hoef vertelt: "De campagne 'Always Aim Higher' vertegenwoordigt de mentaliteit van de KLM'er: de pioniersmentaliteit die KLM sinds de oprichting kenmerkt. Deze gedrevenheid is niet alleen essentieel geweest voor het succes van het verleden, maar is ook precies wat nodig is om de complexe vraagstukken van vandaag en morgen op te lossen."
Een oproep aan pioniers
'Always Aim Higher' is meer dan een slogan, het is een oproep aan professionals om zich aan te sluiten bij KLM's missie. De campagne volgt medewerkers vanuit de drie thema's van KLM's bedrijfsstrategie en toont concrete voorbeelden van dagelijkse innovatie: van geavanceerde scanners die vrachtlading optimaliseren tot data-analyse die voedselverspilling voorkomt.
In de key visuals staan deze medewerkers bij een raam waarin een opstijgend KLM-vliegtuig reflecteert. Hun blik volgt het vliegtuig, symbolisch voor hun focus op de toekomst. Met 'Always Aim Higher' als kapstok toont KLM zo concrete content en bewijslast over hoe de organisatie elke dag werkt aan de toekomst van de luchtvaart.
Een verhaal dat verder gaat dan campagnes
Het nieuwe werkgeversmerk sluit aan bij het carrièreplatform dat Kaliber eerder ontwikkelde voor KLM (careers.klm.com). Deze doorlopende samenwerking heeft geleid tot een consistente werkgeversbenadering waarin merk, campagnes en platform elkaar versterken.
Het werkgeversmerk is het resultaat van een meerjarige samenwerking tussen KLM en Kaliber dat leidde tot campagnes voor KLM Engineering & Maintenance, Ground Services en Tech & Data. Voor 'Always Aim Higher' werkten Studio Studio (productie), Joost Biesheuvel (regie) en Sem Langendijk (fotografie) mee aan de realisatie.