Eerste editie metaverse festival MET AMS met 1.500 bezoekers strak uitverkocht

17-06-2022 (11:40) - Creatie

De eerste editie van MET AMS is met meer dan 1.500 bezoekers een succes geworden. Tijdens MET AMS konden bezoekers zich volledig onderdompelen in de onderwerpen metaverse, NFT en Web 3.0. Bekende merken als Azerion en Magnum, culturele instellingen zoals NXT Museum en Fabrique des Lumières en agencies als Mobiquity en GoSpooky maakten onderdeel uit van MET AMS. Maar ook metaverse pioniers als het Nederlandse Hodl, Stage 11 en CyberKongz deelden het conferentie podium met bekende namen zoals kunstenaar Dadara en YouTuber en crypto-ondernemer Kwebbelkop. Allen deelden hun visie op en ervaringen met de onbegrensde mogelijkheden van de metaverse.
 
“We hebben met deze eerste editie van MET AMS laten zien dat de metaverse enorm veel potentieel biedt om kunst, cultuur en ondernemerschap met elkaar te verbinden. Het is ons gelukt om grootscheeps kennis te delen, OGs van over de hele wereld te inspireren en Amsterdam het kloppend hart van de internationale metaverse community te laten zijn”, zegt Rik Woldring, een van de organisatoren. “Onze dank gaat uit naar alle bezoekers, sprekers, sponsoren en vrijwilligers. Het was out of this world.” 
image
 

De metaverse als onontgonnen gebied

Het festival trok een breed internationaal publiek en maakte voor hen inzichtelijk wat de komst van het metaverse gaat betekenen voor onderwerpen als kunst, muziek, mode en duurzaamheid. Zodoende kwam een bont gezelschap van designers, developers, kunstenaars, artiesten, ondernemers, investeerders, grote en kleine merken van over de hele wereld samen op het Westergasterrein in Amsterdam. “De metaverse is onontgonnen gebied. Dat biedt oneindig veel kansen voor zoveel verschillende werkvelden en expertises. Iedereen is enthousiast en leergierig. Het is digitaal pionieren en dat merk je aan de levendige vibe', aldus Woldring.
 

Foto credits: SetVexy (@setvexy)