
Belastingdienst reikt helpende hand in nieuwe campagne Roorda
Wat je de Belastingdienst ook vraagt, er is altijd een handig hulpmiddel binnen handbereik. Deze gedachte vormt het uitgangspunt van de nieuwe campagne van de Belastingdienst, Roorda en Tabula Rasa. Met de helpende hand wil de Belastingdienst laten zien dat hij er voor je is.
In deze nieuwe campagne verwijst een opvallende blauwe arm altijd naar hulp. Samen met de hulpmiddelen vormen zij de rode draad van een langlopende campagne die wordt afgesloten met een nieuwe campagneregel: Handig, van de Belastingdienst.
Met het eerste onderdeel van campagne wil de Belastingdienst burgers en ondernemers stimuleren een check te doen op de fiscale aspecten wanneer zij plannen maken en/of gebeurtenissen meemaken. Een tussentijdse check op deze fiscale zaken zorgt dat je tijdig kunt handelen en anticiperen.
Online serie over ondernemers
Naast tv-commercials en radiospots worden online middelen ingezet waarin meer hulpmogelijkheden worden aangereikt. Ook ondernemers wordt hulp aangeboden. Zo komt er een online serie waarin ondernemers vertellen hoe hun uit de hand gelopen passies booming business werden en welke vragen en twijfels daarbij kwamen kijken. Er wordt gewezen op de verschillende hulpmiddelen die de Belastingdienst heeft om ondernemers grip te laten krijgen op hun belastingzaken.
Belastingdienst als beste vriend
Het nieuwe concept laat een Belastingdienst zien die naast je staat en snapt dat wanneer je bijvoorbeeld gaat scheiden of een huis koopt je tegen vragen aanloopt. Wat je vraag ook is: de Belastingdienst is er voor je. Er zijn handige hulpmiddelen en de mogelijkheid om een belafspraak te maken of langs te gaan bij een balie als je er zelf toch niet uitkomt.
