
Erik van Engelen stopt na anderhalf jaar bij DDB als a.i. CEO
Erik van Engelen stopt na bijna anderhalf jaar bij DDB Amsterdam als ad interim CEO, meldt Adformatie. Hij begon in juni 2024 bij het bureau, maar gaat nu aan de slag bij Essent als Sales Director, ook op tijdelijke basis.
Van Engelen vertelt aan Adformatie dat het nooit een geheim is geweest dat hij slechts voor korte tijd aan het roer zou staan: "Nu is het voor mij tijd om verder te gaan." Hij spreekt zich niet uit over het mogelijke verband tussen zijn vertrek en de onrustige periode bij het bureau. Volgens verschillende vakmedia zou de bureaunaam verdwijnen als gevolg van de aanstaande fusie tussen moederbedrijf Omnicom en Interpublic Group.
Erik van Engelen is al ruim dertig jaar werkzaam in de marcom-industrie. Voor zijn periode bij DDB is hij onder meer (interim) marketingdirecteur geweest bij ABN Amro en ING, algemeen directeur bij dierentuin Wildlands en CCO bij Eneco. Ook ondertekende hij recent nog als voorzitter van de bvA de Pitchcode 2025.
De opvolger van Van Engelen is tot dusver onbekend.
