Bos Incasso lanceert rebranding

Bos Incasso lanceert rebranding

21-03-2024 (12:02) - Design

Het Groningse incassobureau Bos Incasso lanceert deze week hun nieuwe slogan ‘naast elkaar’. De slogan is onderdeel van een volledige rebranding waarmee het incassobureau duidelijk maakt waar het anno 2024 voor staat.

Volgens algemeen directeur Maurits Colly is het tijd dat er een ander verhaal verteld wordt: ‘Voor wie bekend is met ons, is dit geen nieuw verhaal, maar een bevestiging, en zo moet het ook zijn. We hebben het veel scherper kunnen verwoorden en het is nu gelijk duidelijk waar ons kantoor voor staat. Zo weet je wat je kunt verwachten wanneer je met ons samenwerkt.
Een verandering in inkomen, een onverwachte financiële tegenvaller; er gebeuren soms dingen waar je niet om hebt gevraagd, maar ze zijn wel van invloed op je financiële situatie. Bos Incasso staat voor een benadering waar we niet alleen kijken naar een rekening die niet betaald wordt, maar vooral naar wat er nodig is om betaalbereidheid te creëren. Dit betekent dat we op een stressvrije manier communiceren: helder zijn, afspraak is afspraak, empathisch en soms met nét iets meer urgentie. Altijd maatwerk en afgestemd op de persoon én de situatie. Een team toegewijde mensen krijgt het op deze manier wel voor elkaar.’

Naast een nieuwe slogan heeft het logo van Bos Incasso een kleine make-overgekregen. Maurits: ‘Eigentijdser, vriendelijk en toegankelijk zonder de herkenbaarheid met het oude logo uit het oog te verliezen. Zo hebben we een mooie basis om verder te bouwen aan ons merk Bos Incasso.

De positionering was in handen van Brand Creatives.