Electrolux Group lanceert vernieuwde merkidentiteit voor premiummerk AEG

26-09-2024 (13:30) - Design

Het premiummerk AEG van de Electrolux Group onthult een nieuwe look en de allereerste geluidsidentiteit voor een moderne expressie van het 137 jaar oude Duitse merk. De nieuwe look en geluidsidentiteit worden tegelijk met AEG's "beste keukenassortiment ooit" gelanceerd.

“We zijn er trots op om een aangescherpt en meer eigentijds AEG merk te presenteren,” zegt Tom Astin, AEG Brand and Strategy Director. “Ons overleg met consumenten is, samen met sterke productinnovaties, vertaald in een gedurfdere en vooruitstrevende expressie - door middel van beeld en geluid - met een wereld waarin onderscheidende karakters een centrale rol spelen naast een kleurenschema dat AEG onderscheidt van zijn concurrenten. Het geëvolueerde kleurenpalet is een eerbetoon aan ons begin als merk in 1887 door rood te blijven gebruiken, maar nu worden donkere tinten toegepast om meer doorzicht en onderscheid te creëren. Dit is een moderne update die onze premium positie in de markt sterk overbrengt.”

“Ervoor zorgen dat een merk relevant en onderscheidend blijft, is een grote uitdaging voor veel merken. Deze opfrissing benadrukt niet alleen het belang van de ontwikkeling van een merk met een rijk erfgoed, maar is ook een bewijs van onze creatieve samenwerking met Electrolux Group,” zegt Gregg Finlay, Executive Creative Director en AEG Account Lead bij Prophet.

Het geluid van AEG

AEG werkte nauw samen met MassiveMusic om een eerste sonische identiteit voor het merk te ontwikkelen. “Dit was een unieke kans om een vertrouwd, bekend merk een eigentijdse uitstraling en relevantie te geven door middel van geluid. Geïnspireerd door AEG's erfgoed, ontwerpethos en positionering hebben we warme, elegante strijkers gecombineerd met elektronische texturen, ondersteund door een zeer herkenbare melodie. Het resultaat is een moderne, warme en geraffineerde, maar moeiteloos coole reeks geluiden die perfect passen bij de nieuwe visuele identiteit van AEG,” zegt Laura Jones, MassiveMusic, Londen.