Opbrengst exclusief haring vaatje naar Stichting Amsterdam Art
Op 21 juni vond De Hoogste Haring party van Amsterdam plaats, georganiseerd door Capital C en Sijthoff Media. Op het programma stond een exclusieve veiling van een haring vaatje, ontworpen door kunsticoon Arno Coenen.
"Naar aanleiding van het succes van onze haringparty hebben we besloten om dit evenement jaarlijks te organiseren," aldus Willem Sijthoff, oprichter Capital C, oprichter en CEO van Sijthoff Media. "Het is belangrijk voor ons om deze traditie in ere te houden, omdat ze bijdragen aan de samenhang binnen onze community. Bij Capital C ontvangen we wekelijks anderhalf duizend mensen, wat aantoont hoe levendig en betrokken onze community is."
12.000 euro
Het kunstwerk - geïnspireerd door Keith Haring - is geveild voor een bedrag van 12.000 euro. Het opgehaalde bedrag wordt geschonken aan Stichting Art Amsterdam, een organisatie die zich inzet voor het promoten en ondersteunen van de hedendaagse kunstsector in Amsterdam. In het pand van Capital C verzorgt deze Art Amsterdam de tentoonstellingen in de pop-up kunstgalerie.
Samen staan we sterker
“Kunst heeft de kracht mensen samen te brengen, en samen bereiken we zoveel meer dan alleen. Samenwerking en community is key en net als Capital C zet Amsterdam Art zich in om communities met elkaar (en met hedendaagse kunst) te verbinden en deze toegankelijk te maken’’ aldus Martina Halsema, directeur Amsterdam Art. “Wij zijn allemaal ambassadeurs van de creativiteit die Amsterdam zo bijzonder maakt. Daarom blijven we zoeken naar nieuwe vriendschappen en manieren om de handen ineen te slaan en onze gezamenlijke kracht te benutten.”