Brouwerij De Molen biedt Artificial Inspiration met de What-If machine

28-09-2023 (13:41) - Marketing

Gaan nieuwe innovaties en ambacht hand in hand? Tijdens speciaalbier festival Borefts, georganiseerd door Brouwerij De Molen, werd afgelopen weekend een blik in de toekomst geworpen. 

Zo werd de 'What-If Machine' geïntroduceerd, een innovatieve machine die gebruikmaakt van ‘Artificial Inspiration’. Deze activatie, ontwikkeld in samenwerking met marketingcommunicatiebureau Kaliber Interactive, genereert gepersonaliseerde suggesties voor een nieuwe verrassende smaakcombinatie. Een selfie en een kleuranalyse van het bier zijn voldoende om de machine in werking te zetten. Hiermee wil de brouwerij de nieuwsgierigheid van bierliefhebbers prikkelen en hen betrekken bij het creatieve proces.

Blow your mind

In een wereld waarin nieuwe innovaties en technologieën elkaar razendsnel opvolgen, zijn de brouwers van De Molen ervan overtuigd dat het bierbrouwen altijd met een menselijke hand gepaard zal gaan. Wel zien zij heil in het omarmen van technologie om daarmee hun eigen grenzen te verleggen en nieuwe smaken te creëren. De nieuwe machine sluit aan bij het merkconcept van Brouwerij De Molen, dat zich richt op het prikkelen van de verbeelding, oftewel ‘Blow your mind’. Daarnaast zal deze innovatie op diverse locaties worden ingezet om inspiratie op te doen.

Man & Machine

Ook Brouwerij De Molen nam de proef op de som door een bier te creëren in samenwerking met Artificial Inspiration. Zij presenteerden het eerste resultaat daarvan tijdens het festival, een sake fruited ale met smaken van lychee en wasabi, genaamd Man & Machine. Een bier dat duidelijk geïnspireerd is op Japan, één van de willekeurige thema’s die in de A.I. tool Midjourney gestopt zijn. Zo ontstonden afbeeldingen met invloeden van zowel het thema als de bierwereld. Vervolgens zijn de afbeeldingen voorgelegd aan de brouwers met 2 simpele vragen: ‘Wat proef je als je dit ziet?’ en ‘Aan welk type bier doet dit je denken?’ De expertise van de brouwers zorgde ervoor dat deze lange lijst met nieuwe smaakcombinaties teruggebracht om mee te experimenteren. 


Bureaus

Media

Economisch