Kruidvat gijzelt Harry van AH

28-08-2009 (00:00) - Marketing

Kruidvat adverteert deze week met een look-a-like van de bekende AH-bedrijfsleider Harry. De advertentie is een reactie op een campagne van Albert Heijn-zus Etos die een vergelijkende reclame maakte met Kruidvat.

In de filialen van de drogisterijketen hangen posters waarop Harry's dubbelganger samen met klanten heel tevreden een Kruidvat uitlopen met tassen vol aankopen. Ook in advertenties speelt de Harry-kloon een rol. Kruidvat biedt daarin ‘40 procent stapelkorting’ en aanbiedingen met 2+1 gratis en 2+2 gratis.

De campagne is een vervolg op een eerdere Kruidvat-advertentie waarin twee personen die veel weg hebben van AH’s Harry en Rachid vol verbazing kijken naar de lage prijzen bij Kruidvat. Kruidvat reageert met de jongste advertentie op de abri-campagne waarin AH-zusje Etos zich afzet tegen Kruidvat.

Op deze posters werden prijzen vergeleken en de concurrentie bij naam genoemd. AH en kruidvat zaten elkaar al eerder in de haren. In een spotje van de supermarktketen namen Harry en Rachid de prijzen bij de voordeeldrogist op de hak.

Vergelijkende reclame is steeds gebruikelijker onder Nederlandse retailers. Ook Jumbo maakt er gebruik van in haar communicatie. Afgelopen weken zette AH-zusje Etos zich in een abri-campagne af tegen Kruidvat. Op deze posters werd de concurrent ook bij naam genoemd.
 


Reacties

De 'campagne' link in de bodycopy werkt niet... Kunnen jullie alsnog een correcte link plaatsen? Dank! :)
T.Geerts (Design Director, Qi Ideas) @ 28-08-2009 12:29 uur

Bureaus

Media

Economisch