CrowdStrike strikt topmanagers van SentinelOne
Daniel Bernard en Raj Rajamani - voormalig topmanagers van SentinelOne - voegen zich in het managementteam van cloudsecuritybedrijf CrowdStrike. Daniel Bernard en Raj Rajamani zullen het wereldwijde kanaal en het MKB-segment van het cybersecurity-platform van CrowdStrike ondersteunen om de huidige groeikansen te gebruiken.
Daniel Bernard is aangesteld als chief business officer en Raj Rajamani is benoemd tot chief product officer DICE (Data, Identity, Cloud & Endpoint).
Bekende spelers
Bernard werkte hiervoor als chief marketing officer en Rajamani als chief product officer bij SentinelOne (NYSE: S). Tijdens hun loopbaan deden ze veel ervaring op bij snelgroeiende en disruptieve cloud- en SaaS-bedrijven, en inmiddels zijn ze bekende spelers binnen de security-sector. Beiden staan bekend om de sleutelrol die zij vervulden bij de ontwikkeling van de go-to-market- en productstrategie van SentinelOne. Bernard heeft bij SentinelOne voor een flinke groei van de merkbekendheid gezorgd.
Momentum
Bernard is als chief business officer - een nieuwe senior executive rol binnen CrowdStrike - verantwoordelijk voor het opvoeren van de wereldwijde kanaalomzet van CrowdStrike en het versnellen van het momentum van het groeiende ecosysteem van partners. Alle omzet en activiteiten die betrekking hebben op het kanaal, partnerships en business development komen onder de verantwoordelijkheid van Bernard te vallen.
Bernard geeft daarnaast sturing aan de uitvoering van de go-to-marketstrategie en groei-initiatieven van CrowdStrike voor de MKB-markt, met daarin alle e-commerce-activiteiten. Het doel is om de omzetgroei in het MKB-segment te versnellen en marktaandeel te vergroten.
Marktleidend productaanbod
Rajamani vervult de rol van chief product officer DICE (Data, Identity, Cloud, Endpoint) bij CrowdStrike. In deze nieuwe managementfunctie is hij verantwoordelijk voor de productstrategie, het beheer en de levering van de kernoplossingen van CrowdStrike voor Extended Detection and Response (XDR), Endpoint Detection & Response (EDR), cloudbeveiliging, identiteitsbescherming en databescherming.
Rajamani heeft in de loop van zijn carrière een sterke reputatie opgebouwd dankzij zijn werk op het gebied van productinnovatie bij disruptieve cloudbedrijven en leveranciers van oplossingen voor endpoint-beveiliging. Hij bekleedde belangrijke managementfuncties op het gebied van productontwikkeling en technologie bij McAfee, Marketo, Cylance en tot voor kort SentinelOne.
Drijvende krachten
George Kurtz, de medeoprichter en CEO van CrowdStrike: “De afgelopen paar jaar heb ik gezien hoe groot het aandeel van Daniel en Raj als topmanagers was in de groei van SentinelOne. Zij waren de drijvende kracht achter de product- en go-to-marketstrategie die dit bedrijf in staat stelden om een beursgang te maken. Ik kijk ernaar uit om met Daniel en Raj samen te werken. Hun talent, manier van leiderschap en passie zijn een grote aanwinst voor onze klanten, partners en aandeelhouders. Deze kwaliteiten bieden ons voordeel in ons streven om nieuwe doelgroepen te laten profiteren van de toegevoegde waarde van het platform van CrowdStrike.”
Nieuwe markten
Daniel Bernard: “CrowdStrike heeft een prominente klantenkring, geavanceerde technologie en hoge klanttevredenheidsscores. We zullen verdere groei aanwakkeren door vol in te zetten op het kanaal en de oplossingen van CrowdStrike binnen nieuwe markten te introduceren. George heeft een fantastisch team om zich heen verzameld, en ik kan niet wachten om samen het volgende groeihoofdstuk voor CrowdStrike in te luiden.”
Norm bepaald
Raj Rajamani: “Ik heb de afgelopen jaren zowel met George en zijn team samengewerkt, als met hen geconcurreerd. CrowdStrike is een bedrijf dat ik al lange tijd respecteer en bewonder. Dus toen ik de kans kreeg om de toekomstige productstrategie en innovaties van CrowdStrike vorm te geven, in samenwerking met dit productteam, kon ik die niet laten schieten. CrowdStrike heeft de norm bepaald voor het tijdperk van XDR, en ik kijk ernaar uit om de lat op dit gebied steeds hoger te leggen. En dat is precies wat we gaan doen.”