Outbrain breidt strategisch partnerschap met Microsoft uit
13-04-2022 (11:01) - Tech
Outbrain Inc., een toonaangevend aanbevelingsplatform voor het open web, breidt de samenwerking met Microsoft op het gebied van Microsoft Azure voor de onderdelen business, technologie en diensten verder uit. Outbrain is al lange tijd een partner van Microsoft via integraties van technologie en advertenties voor MSN, Microsoft 365, Xbox, gaming en Microsoft Bing. De uitbreiding van het partnerschap omvat een meerjarige inzet van Azure om snelle innovatie van Outbrains mediaplatform mogelijk te maken.
Outbrains platform bedient wereldwijd 1 miljard consumenten met dagelijks meer dan 10 miljard aanbevelingen en advertenties en genereert meer dan 1,5 miljoen interacties per uur via meer dan 7.000 mediapartners. Via een nieuw meerjarig strategisch partnerschap wil Outbrain Azure gaan inzetten om haar wereldwijde expansie te bevorderen, ontwikkelingscycli te versnellen en de connectiviteit tussen adverteerders en uitgevers te verbeteren, in het bijzonder voor programmatic bidders. Dit zal de samenwerking blijven stimuleren door voortdurende innovatie, het verbeteren van Outbrains uitgebreide data met een rijke set aan tools en diensten, die uiteindelijk de klanten van Outbrain helpen hun bedrijfsresultaten te verbeteren.
"Outbrain vervult sinds 2012 een belangrijke en groeiende rol in ons ecosysteem", zegt Rob Wilk, Vice President bij Microsoft Advertising. "De focus van het bedrijf gericht op het bieden van innovatieve advertentieproducten en programmatische oplossingen heeft ons de afgelopen jaren op verschillende gebieden geholpen onze activiteiten uit te breiden. We zijn onder de indruk van de schaal en technologie van Outbrains platform en zijn blij dat Outbrain Microsoft Azure omarmt. We kijken ernaar uit hoe het de prestaties voor adverteerders zal verbeteren in het groeiende advertentie-ecosysteem van Microsoft en op het open web."