Snap presenteert allereerste ‘Lens on the Year’-rapportage
15-12-2021 (15:00) - Tech
Op 15 december 2021 brengt Snap zijn allereerste ‘Lens on the Year’-rapportage voor 2021 uit, een jaarlijks overzicht van de Lenzen die een omwenteling teweegbrachten in de manier waarop Snapchatters met behulp van onze camera creëren, verkennen, leren en spelen. Eet gemiddeld meer dan 6 miljard afspeelbeurten per dag bieden Lenzen een unieke kijk op de verwezenlijkingen van het jaar op het gebied van AR-innovatie, culturele momenten en trends die een blijvende impact hadden.
Dit rapport bevat een mix van Snap-favorieten en op data gebaseerde selecties, en bevat 50 lenzen in 10 categorieën die belangrijk zijn voor Snap’s community, waaronder technologie, winkelen + beauty / mode, popcultuur, sociale welzijn en muziek.
AR is de nieuwe kleedkamer
AR is de toekomst van winkelen - het kan niet alleen helpen visualiseren hoe een zonnebril eruitziet, maar ook hoe hij jou staat. AR gaat verder dan de huidige online 2D-winkelervaring en maakt het passen van kleding volledig op maat. Van Prada tot MAC Cosmetics, er zijn zoveel manieren om je stijl te uiten en de meest begeerlijke items van het jaar in handen te krijgen.
Prada: Door gebruik te maken van gebarenherkenning kunnen shoppers met hun handen door verschillende portemonnees swipen en afrekenen wanneer ze klaar zijn om te kopen.
Farfetch Off-White: Met behulp van nieuwe voice-enabled controls, check je een reeks jassen van Off-White door gewoon te zeggen welke kleur je het mooist vindt.
Zenni: TrueSize-technologie verandert de brillenwereld, dus shoppers kunnen AR-brillen en -accessoires uitproberen die er net zo uitzien als de fysieke items.
Andere wereldwijde favorieten
Powder Kiss Lip van MAC Cosmetics
Piaget Polo van Piaget
C-BEAR DRESS van Popul AR
Dior 'B27 Sneakers' door Dior
Essie Expressie van Essie
Venus in bont door Barbara Barliani
Sneaker 0 door Londens Design Museum
Lees het vollerdige rapport hier.