Nieuwe 'luxe' item Zeeman gelanceerd met oogverblindende campagne

22-05-2023 (13:11) - Creatie

Na de trouwjurk, sneakers en een parfum, komt Zeeman met een nieuw 'luxe item'. Om erachter te komen of de consument wel echt voor de kwaliteit van designer brillen betaalt, heeft Zeeman zelf een collectie design zonnebrillen laten ontwikkelen. 

De brillen zijn vanaf 24 mei om 9.00 te koop in Zeeman winkels en online. De campagne is bedacht en ontwikkeld door Persuade

Laat je niet verblinden

De zonnebrillen zijn met de hand ontworpen en gemaakt van 'premium materialen', in grote aantallen. De zonnebrillen worden verkocht in Zeeman winkels, zonder brillenkokers. Door importeurs, groothandels en luxe winkels weg te laten kost één bril niet meer dan 24,99. Het acetaat van de brillen komt van het Italiaanse familiebedrijf Mazzucchelli, de scharnieren zijn van roestvrij staal en de pootjes hebben een metalen kern. De brillenglazen zijn aan de binnenkant ontspiegeld en hebben een UV400-filter. 


ClassicZ collectie

ClassicZ en SpecialZ

De collectie heeft twee verschillende lijnen. De ClassicZ collectie bestaat uit 5 ontwerpen die zijn geïnspireerd op de basisvormen van klassieke brilmonturen. De SpecialZ collectie bestaat uit 3 ontwerpen in 'Zeeman-kleuren'. Deze collectie is in een gelimiteerde oplage gemaakt en is vanaf 24 mei om 9.00 uur alleen in de webshop van Zeeman te bestellen voor 49.99.


SpecialZ collectie

Campagne

De campagne loopt in Nederland en België en trapt af met een film op TV, in de bioscoop en op social media. De film is ontwikkeld met Virtual Production en CGI en speelt zich af in surrealistische omgeving waar luxe spaceships een groep mensen met veel bling bling proberen te verblinden. Verder zijn voor de campagne displays ontwikkeld om de collectie in de winkels op een kwalitatieve manier te presenteren. Op de landingspagina wordt het verhaal achter het designproces en de gekozen materialen van de design zonnebrillen verteld. 

Credits

Bureau: Persuade
Concept en creatie: Michiel Rijshouwer, Stefan Keukelaar, Wouter Kraaijvanger
Account: Claire Michielsen
Producer Agency: Moniek van de Rijt
Studio: Evelien Wulms
Content creatie : Nina Hampsink