TBWA\NEBOKO breidt Creative Department met negen creatives uit

02-05-2022 (18:25) - Mensen

Creative Agency TBWA\NEBOKO introduceert een nieuwe, talentvolle groep creatieve aanwinsten van over de hele wereld. Voordat deze creatives bij TBWA\NEBOKO in dienst kwamen, zijn zij betrokken geweest bij campagnes die onder meer zijn bekroond met Cannes Lions, D&AD's en Clio Awards.

Doug Fridlund, Senior Copywriter, is een van de twee creatieven achter de Audi Clowns Campagne die meerdere prijzen won. Onder andere Cannes Lions, The One Show, British Arrows, en AdAge, 'Film of the Year’ horen in dit rijtje thuis.

Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer, beide Junior Creatives, zijn een duo geworden toen zij afgelopen oktober door TBWA aan elkaar werden gekoppeld. Voordat zij als team werkten, werd Nina's afstudeerfilm geselecteerd voor het Nederlands Film Festival en won Hannah met haar WKDA-afstudeerproject de tweede plaats voor de Threshold Award. Momenteel werken zij bij TBWA\NEBOKO aan een nieuwe campagne voor SodaStream.

Lucas Arantes en Vinny Couto werkten eerder aan wereldwijde projecten voor onder andere Gatorade, Coca-Cola en Ford. De Accessibility Mat - die zij bij JWT maakten - heeft meer dan 40 prijzen gewonnen, waaronder een Yellow Pencil bij D&AD. Vinny: "Wij hebben verschillende prijzen gewonnen, waaronder een Clio, Cannes Lions en D&AD. Maar ook de goedkeuring van onze moeders, wat eigenlijk de belangrijkste onderscheiding is die je kunt krijgen natuurlijk."

Rachel Yulo, Senior Copywriter uit de Filippijnen, is betrokken geweest bij de introductie van The Dissolving Bottle: een herontwerp van de originele shampoofles - alleen dan met nul procent plastic. Dit project is in verschillende nieuwszenders verschenen, variërend van de BBC tot Little Black Book. 

Het creatieve duo Camilla Shoji en Hana Ovcina heeft onlangs gewerkt aan adidas. Voordat Camilla naar Amsterdam kwam was zij Art Director bij AKQA in São Paulo. Hier werkte zij aan campagnes voor onder andere Beck's en Google, waarvoor zij vele prijzen hebben gewonnen zoals een Cannes Lion, Grand Clio en D&AD. Hana, Senior Copywriter, maakte deel uit van de Billy Jean King Your Shoes-campagne voor adidas. Deze door TBWA\Chiat\Day gecreëerde campagne heeft in 2019 meerdere prijzen weten te veroveren in Cannes.

Senior Art Director, Inna Vartazarian, heeft de afgelopen jaren campagnes gemaakt voor Budweiser, Bud Light, Honda bij Cossette en Anomaly Toronto. Onlangs heeft Inna besloten om vanuit Toronto naar Amsterdam te verhuizen om ook aan adidas te werken. Amsterdam was een grote factor in haar beslissing om hier te komen wonen: "Een oud-collega benaderde mij om hier te komen werken en wonen. Gesprekken met Annie, Thierry, Thomas en Darre gaven mij een goed gevoel en Amsterdam is een bruisende stad vol inspiratie. Dus ik heb gewoon mijn koffers gepakt en toen ben ik hierheen gekomen."

Over de diversiteit en het kaliber van deze nieuwe aanwinsten zegt Darre van Dijk, CCO TBWA\NEBOKO: "Deze jonge creatieve geesten zijn degenen die ideeën manifesteren en ze tot leven brengen. Hun verschillende achtergronden, ervaringen en talenten zijn enkele van hun sterkste troeven en we zijn er trots op dat we dit soort talent van over de hele wereld kunnen aantrekken."
 
 
Fotograaf: Suzanne Blanchard
Van links naar rechts: Camilla Shoji (Art Director), Vinny Couto (Sr Art Director), Inna Vartazarian (Sr Art Director), Nina Mispelblom Beyer (Jr Creative), Rachel Yulo (Sr Copywriter), Hana Ovcina (Sr Copywriter), Doug Fridlund (Sr Copywriter), Hannah Sterke (Jr Creative), Lucas Arantes (Sr Copywriter)