RAUW CC, The Good Roll, CNNCT en Out of Home Masters on stage bij Sign & Print Expo '22
14-03-2022 (13:45) - Powered by
Op dinsdag 22 maart staat het sprekersprogramma van Sign & Print Expo 2022 in het teken van inspiratie, inclusiviteit, lef en creatief leiderschap. Hoe versterken deze vaardigheden elkaar en hoe zet je deze combinatie om in (zakelijk) succes? Nicolette Hulsebos, hoofdredacteur FONK magazine, modereert deze middag. Haar gasten: Maarten Reijersberg (RauwCC), Melle Schellekens (The Good Roll) en Jasper Kersten en Winnie Roseval (CNNCT) vertellen over hun werkwijze. Beleef hun inspirerende journey mee en leer van hun tips & tricks. Lezers van FONK melden zich gratis aan voor een ticket!
Programma
14:00
Introductie door host Nicolette Hulsebos, hoofdredacteur van FONK magazine.
Introductie door host Nicolette Hulsebos, hoofdredacteur van FONK magazine.
Van mascotte naar virtuele merkambassadeur
14:10
Maarten Reijgersberg is “eindbaas” van het Rotterdamse bureau RauwCC en een creatief met een brede scope, die niet schroomt zaken ànders aan te pakken. Zo is hij onder meer de bedenker van de virtuele influencer Esther Olofsson. Maarten deelt op 22 maart aanstaande zijn kennis over hoe de laatste trends in marketing, communicatie en technologie leiden tot kansen voor bedrijven om hun mascottes af te stoffen en in te zetten als virtuele merkambassadeurs.
Maarten Reijgersberg is “eindbaas” van het Rotterdamse bureau RauwCC en een creatief met een brede scope, die niet schroomt zaken ànders aan te pakken. Zo is hij onder meer de bedenker van de virtuele influencer Esther Olofsson. Maarten deelt op 22 maart aanstaande zijn kennis over hoe de laatste trends in marketing, communicatie en technologie leiden tot kansen voor bedrijven om hun mascottes af te stoffen en in te zetten als virtuele merkambassadeurs.
Toiletpapier low-interest? Niet in dit businessmodel
14:40
The Good Roll is ontstaan vanuit een gezamenlijke frustratie. Er zijn wereldwijd 2,3 miljard mensen die geen toegang hebben tot veilige en schone toiletten, één derde (!) van de wereldbevolking. Daarnaast worden er dagelijks 270.000 bomen gekapt voor de productie van toiletpapier. The Good Roll wil beide problemen aanpakken met een uniek Nederlands win-win concept: een 100% boomvriendelijke toiletrol, gemaakt van gerecycled papier, waarmee zoveel mogelijk mensen toegang krijgen tot veilige en schone toiletten. Founder Melle Schellekens: ‘Met 50 procent van de opbrengst bouwen wij toiletten op plekken waar die niet zijn. Zoals in West-Afrika en en Ghana.’ Hoe dit in de dagelijkse praktijk in zijn werk gaat vertelt Melle Schellekens op 22 maart aanstaande.
The Good Roll is ontstaan vanuit een gezamenlijke frustratie. Er zijn wereldwijd 2,3 miljard mensen die geen toegang hebben tot veilige en schone toiletten, één derde (!) van de wereldbevolking. Daarnaast worden er dagelijks 270.000 bomen gekapt voor de productie van toiletpapier. The Good Roll wil beide problemen aanpakken met een uniek Nederlands win-win concept: een 100% boomvriendelijke toiletrol, gemaakt van gerecycled papier, waarmee zoveel mogelijk mensen toegang krijgen tot veilige en schone toiletten. Founder Melle Schellekens: ‘Met 50 procent van de opbrengst bouwen wij toiletten op plekken waar die niet zijn. Zoals in West-Afrika en en Ghana.’ Hoe dit in de dagelijkse praktijk in zijn werk gaat vertelt Melle Schellekens op 22 maart aanstaande.
The Good Roll is genomineerd bij Coolest Dutch Brands 2022.
(Digital) Out of Home: sustainability, praktijkcases en tips
15:10
Wat zijn de kansen en valkuilen voor marketingorganisaties die (digital) OOH willen inschakelen? Hoe sustainable is DOOH en wat zijn de do’s en dont’s waarmee marketeers en creatieven no matter what rekening moeten houden? Rick Vriesema is partner bij Out of Home Masters en deelt op 22 maart zijn kennis over de actuele status van Digital Out of Home. Hij doet dat onder meer aan de hand van praktijkvoorbeelden die zijn verhaal onderbouwen en visualiseren.
Hoe inclusieve marketing je doelgroep verbreedt en je merkwaarde vergroot
15:40
Wat is inclusieve marketing en wat kun je er als marketingorganisatie mee bereiken? Jasper Kersten en Winnie Roseval founders van CNNCT laten in hun presentatie zien hoe inclusieve marketing leidt tot concurrentievoordeel. Jasper: Tijdens de presentatie onderzoeken we wat inclusieve marketing is en waarom het van groot strategisch belang is voor merken. We bekijken aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe het komt dat er regelmatig blunders worden begaan én leren het publiek hoe merken wel kunnen winnen met inclusieve marketing.’
Gratis toegang voor lezers FONK
Wil je ook bij het sprekersprogramma van Sign & Print Expo 2022 aanwezig zijn op 22 maart? Het event vindt plaats in de evenementenhal in Gorinchem en lezers van FONK krijgen gratis toegang. Klik hier om je aan te melden en vermeld bij je aanmelding ‘Code 1000’.