Natascha Chamuleau wordt General Manager Snap Nederland
Snap Inc., het moederbedrijf van Snapchat, heeft Natascha Chamuleau benoemd tot de nieuwe General Manager Nederland.
Chamuleau zal het Nederlandse team leiden en verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsstrategie, sales, bedrijfsoperatie en -groei.
Overstap
Chamuleau komt van WeTransfer, waar ze als Chief Advertising Officer verantwoordelijk was voor de wereldwijde advertentietak, verkoopactiviteiten en groei. Ze heeft verschillende leiderschapsrollen gehad, zo was ze drie jaar Head of Sales and Client Solutions bij Meta Benelux, waar ze deel uitmaakte van het EMEA-leiderschapsteam. Ze heeft ook leidinggevende functies bekleed bij eBay op het gebied van sales, bedrijfsgroei en product. Chamuleau heeft een passie voor maatschappelijk verantwoord ondernemen, diversiteit en het stimuleren van een inclusieve cultuur.
Ronan Harris, Snap's President EMEA: "Nederland is één van de belangrijkste markten van Snap - we hebben een zeer betrokken community van vijf miljoen gebruikers en er is een enorme kans voor adverteerders om dit unieke publiek te bereiken. Daarnaast worden sommige van onze meest innovatieve AR-technologieën en -ervaringen gebouwd in Nederland. Ik kan niet wachten tot Natascha en het team onze Nederlandse activiteiten naar het volgende niveau tillen."
Natascha over de benoeming: “Ik vind het geweldig om deel uit te gaan maken van het Snap-team in Nederland. Ik bewonder al lang de innovatie van het bedrijf en de toegewijde focus op gebruikersveiligheid en welzijn. Het is een deel van de reden waarom Snapchat erin slaagt om een sterke groei en betrokkenheid van gebruikers te behouden, waardoor het zo'n waardevol platform is voor adverteerders en content creators. Ik ben ervan overtuigd dat er zoveel onbenutte mogelijkheden zijn voor Snap en ik kan niet wachten om deze te ontgrendelen.”
Team in Nederland
De afgelopen zes maanden hebben merken als Lipton en Samsung Nederland Snapchat gebruikt om hun merkbekendheid en aankoopintentie te vergroten. Vorig jaar werkte Snap samen met het Rijksmuseum aan een AR-ervaring die de “Crawling Creatures: exhibit to life with digital creatures” uit het museum liet kruipen. Snap heeft ook een groot technisch team in Amsterdam, dat verantwoordelijk is voor het bouwen van veel van Snap's wereldwijde gebruikte AR-lenzen en -ervaringen.