Validators introduceert Creative Testing Platform
Tijdens het Marketing Information Event (MIE) op 9 en 10 mei introduceerde Validators het label Creative Testing Platform. Het platform bestaat uit vijf unieke tools die aan iedereen beschikbaar worden gesteld.
Creative Testing Platform biedt mogelijkheden voor het testen van creaties, met de ondersteuning van experts. Marktonderzoek is aan het veranderen en de verhoudingen tussen klanten en bureaus wordt meer fluïde. Met Creative Testing Platform sluit Validators nu aan bij de nieuwe behoeften in de markt. Met het idee van democratizing the data doet Validators een innovatie in de markt met een andere manier van werken en een platform dat de samenwerking met merken, mediabureaus, reclamebureaus, wetenschap in het optimaliseren van alle typen creaties gaat veranderen.
Eindeloos testen
In 2018 is er een start gemaakt met deze innovatie. Het Creative Testing Platform stelt gebruikers in staat om met de vijf verschillende tools alle mogelijke varianten in communicatie te testen. Experts helpen de gebruikers bij de juiste keuzes in het opzetten van de test. Tegen een vast bedrag per maand kunnen gebruikers eindeloos testen. Ook met een beperkt budget of een iets te strakke deadline wordt het testen van een creatie nu wel mogelijk.
Wetenschappelijk goedgekeurd
Alle tools zijn wetenschappelijk goedgekeurd en worden ook door Validators zelf in projecten gebruikt. In de komende maanden zal het platform meerdere innovaties ondergaan en komen nog meer methodes beschikbaar, zo ook het op het MIE gepresenteerde Voice Analytics. Martin Leeflang, CEO Validators: ‘Sinds 2018 zijn Erik Prins en ik druk bezig om alle tools die we in huis ontwikkeld hebben ook voor derden toegankelijk te maken. Inmiddels maken verschillende internationale bureaus, merken en onderwijsinstellingen gebruik van het platform. We kijken erg uit naar de kansen die op deze manier ontstaan om nog duurzamere partnerships te bouwen met onze klanten.’