Dove Men+Care lanceert podcast over vriendschap met Ewout Genemans

Dove Men+Care lanceert podcast over vriendschap met Ewout Genemans

01-12-2023 (10:13) - Audio

Dove Men+Care presenteert hun nieuwe podcast, 'Vrienden onder elkaar', ontwikkeld door het strategisch influencer marketing bureau Storyboard. Met deze serie duikt het merk in de wereld van moderne mannelijke vriendschappen.

Uit onderzoek blijkt dat mannen naarmate ze ouder worden steeds minder diepgaande vriendschappen ervaren, ondanks dat het belang van vriendschap cruciaal is voor mentale en fysieke gezondheid. Dove Men+Care tilt daarom het taboe van dit thema door de cruciale vraag te stellen: "Wat maakt een vriend nou een goede vriend?”.

In 'Vrienden onder elkaar' onderzoekt presentator en documentairemaker Ewout Genemans wat het geheim is van succesvolle moderne mannenvriendschappen. Elke aflevering focust op de dynamiek tussen vrienden, waarbij specifiek gekeken wordt naar uitdagingen zoals het onderhouden van vriendschappen na het krijgen van kinderen, het balanceren van vriendschap en werkrelaties en het steunen van elkaar in moeilijke tijden.

In de podcast gaat Genemans in gesprek met twee bijzondere vrienden, met soms een nog bijzonderder verhaal. Ook gaat hij in gesprek over de hoogte- en dieptepunten in hun vriendschap. Deze openhartige gesprekken bieden luisteraars inzicht in de complexiteit, schoonheid en soms ook kwetsbaarheid van succesvolle vriendschappen.

Timo de Putter, Brand Manager bij Dove Men+Care, licht toe: “De definitie van mannelijkheid is door de jaren heen positief veranderd, maar toch blijkt er vaak een taboe te liggen op jezelf als man ook kwetsbaar op te durven stellen en zorg willen dragen voor de mensen om je heen. Storyboard heeft dit inzicht voor ons blootgelegd en verwerkt naar een krachtige purpose gedreven campagne waarin we mannen helpen in het tonen van kwetsbaarheid.”

De podcast is vanaf vandaag te beluisteren op alle grote podcast platforms en zal geactiveerd worden door middel van short form video content op zowel Instagram als TikTok. De productie van deze campagne is verzorgd door Podcast Tailor.