Marktaandeel 4EVER49 Radio in de lift

19-07-2024 (13:18) - Audio

4EVER49 Radio viert deze zomer haar tweejarig bestaan. In 2022 betrad deze nieuwe landelijke speler de Nederlandse radiomarkt via DAB+ en het online radiolandschap. Sindsdien heeft 4EVER49 Radio een stevige basis gelegd en kijkt het nu vooruit naar een verdere groei in marktaandeel.

Vanaf de lancering heeft 4EVER49 Radio dagelijks programma's uitgezonden die aansluiten bij de doelgroep; luisteraars tussen de 45 en 65 jaar. Onder de slogan "De Muziekstroom van je Leven" nemen diverse DJ’s de luisteraars mee op een muzikale reis, met een mix van de grootste hits van toen en nu. Het station is te beluisteren via DAB+, online, op de kabel via KPN, Odido, Delta, Caiway en via de gratis te downloaden app.
Unieke Positionering met 20% meer muziek

Toekomstplannen

Jo de Graaf, oprichter/eigenaar bij 4EVER49 Radio: “Het team is ontzettend trots op wat we in twee jaar hebben bereikt. Het aantal unieke streams is afgelopen jaar meer dan verdubbeld en we zijn inmiddels overal te beluisteren via de grote kabelproviders! Ons doel is om 4EVER49 Radio verder te laten groeien en een nog grotere impact te maken. We bieden een uniek platform voor de 49+ doelgroep, met aandacht voor hun interesses en behoeften. Met onze uitgebreide beschikbaarheid via DAB+, online en app, en onze onderscheidende muziekmix, zijn we klaar om de volgende stap te zetten en ons marktaandeel te vergroten.”

Brede Betrokkenheid

Naast de radiozender is Stichting 4EVER49 actief in het bevorderen van een leeftijd-neutrale samenleving. De stichting streeft ernaar de capaciteiten van mensen in het midden van hun leven optimaal te benutten. Initiatieven zoals 4EVER49 Jobs, 4EVER49 Travel en 4EVER49 Events staan in de planning om deze doelgroep actief te betrekken en te ondersteunen.

Oproep tot Samenwerking

4EVER49 Radio staat open voor samenwerkingen met organisaties, merken en influencers die zich richten op dezelfde doelgroep. De zender biedt unieke mogelijkheden voor bedrijven om mee te liften op hun groeiende bekendheid en brede bereik. Van creatieve in-program ads tot non-spot uitingen en van unieke en ludieke acties tot samenwerkingen.