
Rabobank blikt terug en vooruit in eerste eindejaarscommercial
Dit jaar lanceert Rabobank voor het eerst een eindejaarscommercial. De feestelijke campagnefilm, die een minuut duurt, laat zien dat bank er het afgelopen jaar voor iedereen was op de momenten dat het telt. Dentsu Creative is de bedenker van het creatieve concept.
"In plaats van een traditionele kerstcommercial hebben we gekozen voor een eindejaarsverhaal dat past bij de echte rol van Rabobank", vertelt Pim Beekman, Managing Director Campaigns bij Dentsu Creative Amsterdam. "Die rol zit niet in kerst zelf, maar in het hele jaar aanwezig zijn op dagelijkse, betekenisvolle momenten en dat vormt de basis van deze film."
Stille aanwezigheid
Transacties, zoals dagelijks bankieren, betalen en ontvangen, vormen de rode draad van het verhaal. Deze kleine momenten lijken vanzelfsprekend, maar maken mooie momenten mogelijk. Het is het bewijs van Rabobank’s 'stille' aanwezigheid in het leven van mensen.
Ook in januari
De commercial is bewust te zien in zowel december als januari, omdat de kerst- en nieuwjaarsperiode het beste moment is voor terugkijken, waardering uitspreken en vooruitkijken. De commercial sluit daarom af met de boodschap dat Rabobank komend jaar weer voor iedereen klaarstaat op de momenten die ertoe doen. Eerder op maandag lanceerde de bank Rabo Terugblik voor al zijn klanten.
Bekijk de campagnefilm hier:
Credits
Opdrachtgever: Rabobank
Bureau: Dentsu Creative Amsterdam
Productie en regie: 100%
Mediabureaus: PHD Media, Mindshare